Apache/Tomcat problém

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Listopad 7 20:40:58 CET 2018

Zdravím,
  mám zde docela seriózní problém, se kterým si vůbec nevím rady.
  Běžel nám, vcelku stabilně, server s jednoduchými programy v Javě,
na platformě Apache/Tomcat.
  Tento server fyzicky umřel. Porucha základní desky.
  Měli jsme identický druhý server. Vyndali jsme z toho mrtvého disk a
přesunuli do druhého.
  Systém (redhat 6.7) se normálně zvedl, démoni se chopili práce :-).
  Ale nefunguje to. Apache sice běží, ale každý pokus o přístup k
jakémukoliv dokumentu končí na 500 Internal Server Error a v logu je:
configuration error:  couldn't perform authentication. AuthType not set!: /cesta/k/dokumentu
  Samozřejmě jsem googlil a nalezl, že mám vyhledat soubory s direktivou
Require all granted a tuto vyměnit za Allow from all, neboť mám starší
Apache než 2.4.
  To jsem udělal, direktivu jsem nalezl, nahradil, a nyní dostávám chybu
403 Forbidden, že prý nemohu přečíst Document Root. Ale ten má
rekurzivně permissions 777 a tak ho mohou zaručeně přečíst úplně všichni!
Nevím, proč to jančí. Ale nechápu ani primární příčinu problému - s daty na
tom disku nikdo nic nedělal, ten disk se vzal a přenesl do
ekvivalentního hardware, kde se zase spustil. Linux toto zaručeně
zvládá, však on taky vesele běží, jen ten Apache je nějaký nemocný... A
filesystém nehlásí žádné chyby, recovery proběhlo zcela hladce... Tak to
i s tím Require... muselo dříve chodit, ačkoliv tam je apache 2.2.15,
což by dle netu chodit nemělo. Jsem prostě zmaten.
  Bohužel webové platformy běžně neadminuji, k tomuto jsem přišel jako
slepý k houslím... nemáte nějakou dobrou ideu ?
  Zdraví Pavel