dve rychlosti DC motorov

Krucinsky, Ladislav ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Úterý Listopad 6 12:20:26 CET 2018

Opravoval jsem sousedovi autíčko se dvěma DC motory a tam to bylo řešeno jak uvádíte - přepínacím relé do série / paralelně.

Zdravím
Ladislav Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Rybárik
Sent: Tuesday, November 06, 2018 11:42 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: dve rychlosti DC motorov

Dobry den vospolok. Ked sa prebera ovladanie ventilatora, ja mam nieco aspon troska podobne (je tam motor...) Ako najrozumnejsie ovladat 2 rychlosti DC motora? Je to 12V auto pre deti, ma rychlostnu paku R-1-2.
Teraz to mam nadratovane napevno do obidvoch motorov 12V, pripadne ked sa s tym hram, tak je tam doska s procesorom a robi PWM. Ale v povodnom zapojeni ta paka na stupni 2 zopla spinac. Ako to mohlo byt nadratovane, ze jeden spinac zmenil rychlost? Skusal som prehodit motory do serie, ci takto nebol stupen 1 ale vtedy ma to auto problem vobec ist. Skusal som hladat nejake schemy, vsetko smeruje iba na predaj takych vozitiek a skusal somhladat info aj o dvojrychlostnych vrtackach/srobovackach, ale tie to maju asi mechanicky... (nechcem rozoberat moju ako dokaz)...

Dakujem za pripadne info, Jaro