dve rychlosti DC motorov

Jaroslav Rybárik rybarik na xtech.sk
Úterý Listopad 6 11:41:35 CET 2018

Dobry den vospolok. Ked sa prebera ovladanie ventilatora, ja mam nieco
aspon troska podobne (je tam motor...) Ako najrozumnejsie ovladat 2
rychlosti DC motora? Je to 12V auto pre deti, ma rychlostnu paku R-1-2.
Teraz to mam nadratovane napevno do obidvoch motorov 12V, pripadne ked
sa s tym hram, tak je tam doska s procesorom a robi PWM. Ale v povodnom
zapojeni ta paka na stupni 2 zopla spinac. Ako to mohlo byt nadratovane,
ze jeden spinac zmenil rychlost? Skusal som prehodit motory do serie, ci
takto nebol stupen 1 ale vtedy ma to auto problem vobec ist. Skusal som
hladat nejake schemy, vsetko smeruje iba na predaj takych vozitiek a
skusal somhladat info aj o dvojrychlostnych vrtackach/srobovackach, ale
tie to maju asi mechanicky... (nechcem rozoberat moju ako dokaz)...

Dakujem za pripadne info, Jaro