Rizeni vetracku

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Listopad 5 16:32:13 CET 2018

Regulacia pomocou PWM na tychto typoch
funguje skvele. Len sa nesmie ist nad 20-30 Hz
a regulaciu je pocut. Ale nie je to nejak vyrazne hlucne

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Dodo Racek
Sent: Monday, November 05, 2018 4:06 PM
To: HW-news
Subject: Re: Rizeni vetracku

HMMM, najprv by som asi zacal tym, ze by som sa k ventilatoru ( malemu vetraciku) nespraval ako k motoru ...

Na 99% je tam obvod ( napr. 2 tranzistory + smetie R,L,C), ktory robi z jednosmerneho napatia nieco striedave, cim budi cievky statora motora a pravdepodobne na rotore budu permanentne magnety.
Pravdepodobne stator s cievkami bude v strede a rotor ako obal a na nom listy vrtule.
Taketo riesenie pri ostrom PWM na napajani ventilatora nemoze dobre fungovat.

Napajat "frekvencny menic" z vystupu PWM a snazit sa riadit otacky motora za "frekvencnym menicom" pomocou zmeny PWM pred "menicom" asi nie je dobre riesenie.

Dodo

po 5. 11. 2018 o 15:21 Jaroslav Lukesh <lukesh na seznam.cz<mailto:lukesh na seznam.cz>> napísal(a):
Jo a nepoužívejte ti úplně nejmenší verze  co jedou na 150kHz, ty se s
větráčkama nesnáší. Jasně, kondy, ale proč když to s tím trochu větším jede.