Rizeni vetracku

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pondělí Listopad 5 16:06:11 CET 2018

HMMM, najprv by som asi zacal tym, ze by som sa k ventilatoru ( malemu
vetraciku) nespraval ako k motoru ...

Na 99% je tam obvod ( napr. 2 tranzistory + smetie R,L,C), ktory robi z
jednosmerneho napatia nieco striedave, cim budi cievky statora motora a
pravdepodobne na rotore budu permanentne magnety.
Pravdepodobne stator s cievkami bude v strede a rotor ako obal a na nom
listy vrtule.
Taketo riesenie pri ostrom PWM na napajani ventilatora nemoze dobre
fungovat.

Napajat "frekvencny menic" z vystupu PWM a snazit sa riadit otacky motora
za "frekvencnym menicom" pomocou zmeny PWM pred "menicom" asi nie je dobre
riesenie.

Dodo

po 5. 11. 2018 o 15:21 Jaroslav Lukesh <lukesh na seznam.cz> napísal(a):