Re: výběr počítače - jak přestěhovat Linux

d.petr d.petr na post.cz
Čtvrtek Květen 31 13:15:56 CEST 2018

Aleš Filip wrote on 30.5.2018 20:15:
> Dobrý den,
>
> Děkuji všem za rady, asi nejlepší volba bude ten ASRock J3455B-Itx.
> Další dotaz je, jak přestěhovat Linux. Na starém počítači běží Linux
> Mint Maya 13. Podle všeho nepůjde udělat přímý upgrade na aktuální verzi
> 18.3.
> Takže budu muset nainstalovat nový Linux, a potom buď instalovat všechno
> od začátku, nebo existuje nějaký způsob, jak to přenést na nový systém?
>
> S pozdravem,

	Vždycky jsem to všechno prostě zkopíroval, vyměnil jsem jen jádro (aby
jelo s novým HW) a nastavil zavaděč.
	Konkrétní postup samozřejmě nebyl tak jednoduchý a možná jsem to dělal
zbytečně složitě: nainstaloval jsem minimální verzi se sítí do oddílu,
kde pak bude swap, pak jsem z původního PC vše (kromě /dev/., /proc/. a
/sys.) zkopíroval (obvykle pomocí několika *.tgz) do linuxového oddílu,
přihodil jsem spustitelné jádro (jádra mám svoje), spustil jsem
přenesenou verzi systému, v ní pak aktivoval přenesené LILO a
přebootoval do "starého v novém", pak už jen stačí přeznačit oddíl s
instalační minimalistickou verzí na swap a je to.
	Při kompletní přeinstalaci bych asi dlouho přicházel na to, že mi ještě
něco chybí, je to špatně nastavené, něco bych už vůbec nesehnal. Přece
jen za ta léta jsem pošteloval tolik detailů, že bych jejich opětovným
laděním strávil strašně moc otravně zabitého času.

P.