RE: výběr počítače - domácí server

Tomáš Koželuh mr.death na ipq.cz
Středa Květen 30 09:15:06 CEST 2018

Ve své podstatě je tam o něco novější dvoujádrový Atom, výhoda je, že do toho jde nacpat minimálně 8GB ram. Nevýhoda je absence hw raidu. Osobně bych ho taky doporučil, jde na něho nainstalovat VMware, pak už je přesun na novější železo vždycky hračka. Mně na něm běží dva linuxy (router/firewall + aplikační server) a zvládalo to i virtuální Synology, než jsem ho přestal potřebovat. Rychlost samozřejmě není kdovíjaká, ale na jednoduchý linux s níže uvedenými službami to stačí víc než bohatě.
Bohužel mám obavy, že novější generace nevyjde tak pěkně finančně, jako tehdy. Nejlevnější vidím za 8 bez DPH a levněji dokonce vyjde Proliant ML10, což bude pořád lepší než ten starší Microserver s Atomem.
Případně se kouknout na nějaký bazarový server, jenom bacha, že ty starší stroje žerou hodně elektriky, chce si to ověřit.