Re: OT Nehoda samořiditelného auta Uber

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Úterý Květen 29 12:23:41 CEST 2018


Toť otázka, jak to bude skutečně implementované. Viz řízení provozu v
tunelech pod Prahou. Když se někde na výjezdu objeví zhuštění dopravy,
okamžitě začnou nadměrně omezovat vjezd a přes rds-tmc pro jistotu
označí všechny tunely v obou směrech jako neprůjezdné. Přesto, že
by stačil menší regulační zásah, všichni chtějí být z obliga a
zakazují jako o život. Řekl bych, že případný autonomní provoz bude
vedený stejnou ideou a že závada u Vyškova okamžitě preventivně
zpomalí provoz u Lovosic :-)

Aleš Procháska


> Zdravim,
> ted jsem zrovna videl studii, jak nejefektivneji v autonomnim provozu 
> posilat provoz pres krizovatky.
> Jinak bych si myslel, ze autonomni provoz bude jak plynulejsi, tak 
> rychlejsi, protoze odpadnou srandy jako "zapomel jsem se v levem pruhu a
> na nic nereaguju" nebo "jsem kaminonak s maximalkou 88km/h, nudim se a
> budu pul hodiny predjizdet kamion 89km/h", a uz vubec nemluvim o tom 
> "lide si prohlizeji nehodu, takze se tvori kolona i v protismeru".
> A vubec nejkouzelnejsi jsou zacpy na miste, kde byl kdysi problem, ale
> uz tam delsi dobu neni, ale ta "zastavovaci vlna" tam porad zustava.

> J.

> On 29.5.2018 7:50, konfera na efton.sk wrote:
>> No a tu sa naplno prejavi dalsia vyhoda plne autonomnej premavky: poloha kolony sa da naprogramovat kamlolvek, trebars aj kilometre pred skutocnou prekazkou, takze poloha bodu kochania sa sa da podla potreby dynamicky prestavovat.
>> 
>> (V skutocnosti pojdu vsetky vozidla uplne nudne nizsou rovnomernou rychlostou, takze k nejakemu statiu a nasledovnemu "poskakovaniu" vobec nedojde, lebo to je zo vsetkych aspektov nezmyselne, len to nevyhnutne vyplyva z nasej ludskej povahy.)




Další informace o konferenci Hw-list