CO2 cidlo MH-Z19b

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Květen 27 16:46:08 CEST 2018

Dobrý den všem,

na základě nedávné diskuse jsem na AE našel toto:
https://www.aliexpress.com/item/1PCS-module-MH-Z19-infrared-co2-sensor-for-co2-monitor-Free-shipping-new-stock-best-quality/32708354059.html

DS:
http://www.winsen-sensor.com/d/files/infrared-gas-sensor/mh-z19b-co2-ver1_0.pdf
od DS se liší mj. i tím, že má navíc ještě jeden konektor a prodejce s tím
dodává i kablík (ale nevím kde sehnat stejný konektor do DPS, abych měl
druhý konec kam zapojit, jinak by se mi ten kablík líbil víc než ty dvě řady
dírek - které se mi nelíbí už tím že jsou dvě).

Ale chová se divně:

- Místo 0 ppm ukazuje asi 160 - to by až tak nevadilo.

- Má nějakou autokalibraci, která se 1 za 24 h pustí a pravděpodobně funguje
tak, že pokud se hodnota 20 min. neměnila, tak předpokládá, že je to 400 ppm
a na to se čidlo zkalibruje. Asi se něco takového stalo včera dopoledne a
výsledkem bylo, že to pak odpoledne ukazovalo pořád jen asi 180.

Naštěstí to jde zakázat, ale zda se to podařilo není snadné zjistit, protože
na daný příkaz není odpověď.

Neměl by odpovídat ani na příkaz pro ruční kalibraci, ale odpovídá:-)

Našel jsem i v TME, ale píšou tam staženo z prodeje...

Máte s tím někdo delší zkušenosti?

Díky,
PH