Re: OT Nehoda samořiditelného auta Uber

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Květen 25 19:31:10 CEST 2018


Ale oni vypli i bezpečnostní mechanismy samotného auta (které tam jsou i 
bez té
jejich dodatečné samořiditelné inteligence). A protože ta Volva se jinak 
běžně
prodávají a používají, tak bych skoro předpokládal, že ty bezpečnostní 
prvky jsou
celkem funkční i v běžném provozu a ne jen ve vyhrazeném koridoru.

A hlavně pokud nejsou schopni to zatím vyladit tak, aby to nereagovalo 
falešně
na každou ptákovinu, tak má stát auto zatím na špalcích, kolem mají kmitat
programátoři a nějací "sumulanti", kteří mají simulovat virtuální provoz.

Je tam celkem jasně napsáno, že auto zaregistrovalo potenciální problém 
6 sekund
před havárií. Sice ještě nevědělo co je to přesně, ale to je přece v té 
chvíli jedno.
Ať je to třeba valící-se sněhová koule nebo Godzila, to je fuk. Auto 
mělo lehce
přibrzdit, tím by jednak rozvícením brzdových světel dalo signál 
případným autům
v závěsu ať se připraví na možný problém, navíc by možná probudilo tu 
velrybu
za volantem.

To, že vypli všechny ochrany a nenechali tam ani zařvat nějaký alarm, za 
to by je
patřilo nakopat do řiti zepředu.

PL

*********************

Dne 25.5.2018 v 10:01 Jaroslav Buchta napsal(a):
> Ja z toho clanku pochopil, ze vsechny bezpecnostni systemy vypli, 
> predpokladam proto, ze se s tim nedalo normalne jezdit a reagovalo to 
> na kazdou ptakovinu. Ono mit v provozu auto ktere bude zastavovat 
> necekane pri zasusteni kere u cesty nebo fleku na silnici bude opravdu 
> peklo... Osobne si nemyslim, ze by to bylo nekdy v beznem provozu 
> pouzitelne, jedine snad na uzavrenych ciste automatickych koridorech.
>
> Dne 25.05.2018 v 9:55 Martin Úlehla napsal(a):
>> V principu chtějí, aby se každý "řidič" takového vozu stal 
>> automaticky učitelem autoškoly.
>>
>> Navíc s "žákem" kterého nevidí a nemůže ho posoudit a odhadnout jeho 
>> reakce na různé situace. Což je spolu s nadstandardní schopností 
>> reakce naprosto zásadní pro výkon tohoto povolání.
>>
>> A ani učitel autoškoly NENÍ 100% zodpovědný za průšvih který žák 
>> udělá. Posuzuje se míra možnosti zabránění nehody učitelem, nicméně 
>> viník je primárně žák.
>>
>> Martin
>>
>> Dne 25.5.2018 v 09:29 Pavel Kadečka napsal(a):
>>> Nechat řídit auto počítač a současně spoléhat na to, že operátor (ani
>>> mu neříkají řidič) bude dávat pozor kdyby něco, jsou dvě navzájem si
>>> odporující věci. Když člověk opravdu řídí, kouká se na cestu, má ruce
>>> na volantu a nohy na pedálech. Když jenom sedí, nudí se a usíná. I
>>> kdyby se opravdu koukal na cestu, jenom přesunout ruce na volant a
>>> nohy na pedály trvá (a s reakční dobou se kalkuluje i u řidiče).
>>>
>>> Osobně si myslím, že nechtějí přiznat, že by samořiditelné auto mohlo
>>> udělat chybu a proto to svádějí na operátora.
>>>
>>> (A samozřejmě, když se někdo rozhodne courat v noci přes
>>> čtyřproudovku, tak tím jde svému osudu výrazně naproti.)
>>>
>>> P.K.
>>



Další informace o konferenci Hw-list