[FT897] FT-897 LCD Display Module

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Květen 24 22:59:09 CEST 2018

Taky by bylo dobré vědět, co je to zač. Jestli jen "sklo", nebo i s řadičem
a jakým. A pokud sklo, tak jestli s multiplexem, nebo bez.

Ve druhém případě může být náhrada snadná, nějaký MCU a grafický displej
vhodných rozměrů. Video se na tom asi nepřehrává, takže skoro libovolný ARM
a asi by šlo i AVR, nebo PIC dle libosti řešitele.

V prvním případě je problém. A jsou zas podmnožiny:
- Pokud je tam MCU, potom řadič a pak displej, zas lze vyndat řadič, místo
něj ideálně zapojit displej s kompatibilním řadičem, nebo zas kompatibilitu
zajistit vloženým MCU, nebo hradlovým polem.
- Pokud je tam něco s integrovaným řadičem a rovnou připojenej displej bez
multiplexu, tak zas MCU, akorát bude muset mít hodně nožiček, nebo hradlové
pole, kdyby byla vyšší polarizační frekvence.
- Pokud je tam něco s integrovaným řadičem a rovnou připojenej MX displej,
tak by náhražka byla šíleně náročná. Musela by s pomocí ADC měřit všechny
nožičky, z toho rekonstruovat obraz a pak jím krmit nový displej.

V každém případě ale všechny grafické náhražky budou náročné na EMC. Z
tohoto pohledu by zas bylo lepší udělat náhražku s jiným "sklem" určeným do
novější radiostanice a nějakým low power MCU s integrovaným řadičem, protože
buzení malého počtu segmentů bude rušit méně než buzení grafického displeje.

PH