Re: Jak řešíte GDPR?

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Úterý Květen 22 16:34:09 CEST 2018

Tak pro veřejnou správu to už začalo být zajímavé podle předpokladů.
Máme tu první várku dotazů podle zákona 106:

ŽÁDOST O INFORMACE

Vážení,
jakožto provozovatelé největší české služby zajišťující vzory,
publikace, nástroje a poradenství pro řádnou implementaci GDPR
dlouhodobě mapujeme vývoj nákladů na zajištění souladu s GDPR a na
spojené služby.

V této souvislosti a v souvislosti s nařízením GDPR, které nabude
účinnosti 25. května 2018, si Vás dovolujeme ve smyslu zákona č.
106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění,
požádat o zpřístupnění následujících informaci:
1. Jak Vaše organizace zajišťuje výkon osoby pověřené ochranou osobních
údajů?
• Externím poskytovatelem služeb pověřence?
• Interně, tj. prostřednictvím zaměstnanců Vaší organizace?
2. Jaká výše odměny byla sjednána s pověřencem?
3. Kolik korun (zaokrouhleno na celé tisíce) Vaše organizace vynaložila
v roce 2017 a 2018 (tj. od 1.1.2017 do dne obdržení této žádosti o
informace) na uvedení Vaší organizace do souladu s GDPR ?
4. Kolik činily (z celkové částky podle odpovědi na otázku 3)
• náklady Vaší organizace na školení týkající se GDPR (ať již v rámci
zvyšování kvalifikace či jiných);
• náklady Vaší organizace na sepis a přípravu právní dokumentace, která
je v souladu s GDPR;
• náklady Vaší organizace na IT produkty a služby (s uvedením o jaké
produkty a služby se jednalo).

Když jsem říkal, že GDPR bude další zdroj příjmu do zmetky všeho druhu,
šmejdské firmy, neziskovky a právní kanceláře, očekával jsem první opruz
po 25. květnu. Začalo to dřív. Problémem není ochrana osobních údajů,
problémem je, že celá legislativa je prolobována.

Standa