OT Zase posta

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pondělí Květen 21 11:42:26 CEST 2018

Dne 21.05.2018 v 9:56 Jindroush napsal(a):
> Mimochodem, pokud jste si vsimli, podobne temato se nedavno objevilo v
> mediich "Ruseni matrik", kde na nekterych obcich stoji ukon matrikare
> 50000Kc ;)

Je hezké, jak nejzmetkovitější úřad v zemi (Ministerstvo vnitra) svádí
svoji neschopnost na obce a občané jim to baští. Financování matrik a
celkově celé státní správy se děje podle zákona o státním rozpočtu (teď
jde o zákon 474/2017 Sb.), konkrétně je to příloha č. 8.
https://www.mfcr.cz/assets/cs/media/Zak_2017-474_Zakon-o-statnim-rozpoctu-Ceske-republiky-na-rok-2018.pdf

Je tam vzoreček, který rozděluje společný balík peněz na státní správu
mezi jednotlivé obce podle druhu působnosti. Ten vzoreček je sestaven
blbě, podle hesla - máš matriku pro tolik a tolik obyvatel, nemáš
matriku pro tolik a tolik obyvatel. Přitom by stačilo, aby stát
proplácel úkony státní správy (zatím na ně jenom přispívá, proto se to
jmenuje příspěvek) a tento problém okamžitě zmizí.

Rozdíl mezi obcí, která má matriku a nemá matriku je kromě těch
matričních úkonů třeba v tom, koho starosta může nebo nemůže oddávat. Já
jako starosta malé obce oddávat mohu, ale jenom svoje občany, protože tu
nemám matriku. Na svatby cizích lidí na zámečku jezdí starosta sousední
obce, kde tu matriku mají. Až v sousední obci matriku zruší, bude sem
jezdit starosta z Tábora i se svojí matrikářkou, která je líná zvednout
zadek a udělat svatbu jinde než na táborském náměstí (vlastní zkušenost)?

Jenže ono je jednodušší, když jeden ANOnista řekne, že matriky jsou na
některých obcích drahé a zruší je, aby jiný ANOnista mohl za dva roky
dotovat služby na upadajícím venkově a ANOnisti vóliči mohli spokojeně
hýkat nad fiktivní úsporou, protože zbylé peníze se podle zákona prostě
jenom přerozdělí jiným matrikám.

Srovnání: Hospodští kradli, tak vláda zavedla EET, hospodští venkovské
hospody zavřeli a dneska vláda vymýšlí, jak dotovat vybavenost na
venkově. A výtěžnost na DPH ze sektoru pohostinství klesá...

Standa