1N4007.

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Květen 17 21:13:56 CEST 2018

 Já si taky stojím za tím , že z Číny lze objednávat kvalitní součástky za
zlomek ceny tuzemských. Jen si to člověk musí ohlídat.
Při hromadnější výrobě je to hlavně o otestování dané šarže. A musím vědět
co a jak mám testovat.

I když totiž objednám součástky např z TME, tak v odstupu jednoho roku
budou mít zcela jistě různé parametry ( v mezích datasheetu )
 Vždycky je proto důležité měřit, měřit a zase měřit. Např. proto , že je
obráceně označená polarita ( LED-ky  z TME )
Pokud jde o součástku do hračky nebo stavebnice pro dítě, tak o nic nejde a
měření by jen zdržovalo.

 Konkrétně u 1N4007 se to dá zjistit obecným měřením úbytku při stejném
proudu, nebo měřením kapacity přechodu, případně měřením závislosti
kapacity na napětí v závěrném směru.
Co je také zajímavé, kouknout na diodu při přetížení ( zkoušel jsem 2A )
infračervenou kamerou. Zatímco ty s větším pouzdrem měly katodu výrazně
teplejší, čínské ( menší pouzdro) byly stejně teplé oba vývody.

Poslední loňská zásilka z Ali zase  nedorazila  objednaná 1N4007 nýbrž
UF4007 Číňanovi asi 1N4007 došly :-(    Tak jsem napsal co se děje a
expresní poštou dorazily 1N4007  :-)

   ( mimochodem rozdíl :   https://www.youtube.com/watch?v=APhWpMr14M4 )

Jednoduše dorazí matroš, věnuji tomu trochu času a otestuji,. V případě
problému natočím, nafotím  pošlu prodejci a  zpravidla do 14 dnů dojde
deklarované zboží prvotřídní kvality.
Nedávno jsem např.  objednával LED diody do Daylightu po zásahu blesku.
Přišel šmejd. Většina kupujících to normálně hodí do koše, co kvůli pár
dollarům?
 Ale stačilo krátké video:  https://www.youtube.com/watch?v=AnNbcd-wwTY
a odkaz prodejci.
A přišly pořádné LEDky s deklarovaným výkonem. A i když na webu prodejce
stále má ony "šmejdy" při dalších dvou objednávkách už mi  dorazily jen ty
správné :-)
Schválně jsem udělal test a objednal díky kolegovi z Plzně na jeho adresu
stejné LED, hádejte co dorazilo?

Takže plně souhlasím s p. Lukešem. Dělám to úplně stejně, a mám už u
sellera nálepku pozor-prudič a FUNGUJE TO !!
Je třeba si ty prodejce vychovat :-)

Jo, jestli se chci v případě nějakého  průseru na tisícové sérii výrobku
hojit na nějakém tuzemském  dodavateli je jiná věc .... a další věc je,
jestli vůbec něco dohoním.

JaKub

Bez
virů. www.avast.com