Re: výdrž baterií v mobilních zařízeních

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Květen 16 17:00:04 CEST 2018


Co jsem viděl nějaké materiály s grafy, tak tam se vždy jednalo o Ah, nebo procenta aktuální kapacity. Nejpodrobnější byl nějaký AN k LiFePO, tam pak bylo krásně vidět, že čím je hloubka cyklů nižší, tím pomaleji klesá kapacita. Graf měl myslím od několika stovek úplných cyklů, když byly všechny 100 % do několika desítek tisíc při hloubce 30 a méně procent (čím méně % tím líp, ale pak už to ztrácí smysl a přichází ke slovu časová životnost). A pak je tu ta druhá část, že se baterie občas musí vybít a nabít pořádně, jinak její zachovalá kapacita bude nevyužitelná kvůli vnitřnímu odporu. Vzhledem k poměrně velkým pulsním proudům, je tento aspekt u mobilu velmi důležitý.

PH

From: Zdeněk 

V příspěvcích se zde uvádějí procenta, ale už se neuvádí z jakého základu.

Bavíme se o procentech katalogových hodnot článku nebo o procentech zobrazovaných mobilem? V druhém případě lze předpokládat, že to má každý výrobce mobilů nastavené trochu jinak. Záleží, jak moc chce akumulátor „ždímat“ nadoraz.

 

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Linhart
   záleží na použité technologii. V současnosti jsou to LiIon. Podle mých informací

se za optimální provoz považuje nevybíjet pod 30% a nenabíjet přes 60%. Pro

normálního člověka bych to přeložil jako vyhnout se hlubokému vybíjení a je

vyhráno. Pozor. Pokud se ono mobilní zařízení nepoužívá nonstop, tak LiPol

prokazatelně vadí setrvávat v plně nabitém stavu. Takže skladovat optimálně

ve stavu 60% nabití. 

     Nevidím problém s dobíjením běžící navigace. Snad jen, že by se to nemělo

nějak moc ohřívat. Nejlépe jen do 50°C.

 

Dne 16.05.2018 v 14:38 Dalibor Honza napsal(a):

  Dobrý den, 

   

  zajímal jsem se o to, jak co nejvíce maximalizovat výdrž baterie v mobilních zařízeních a chovat se k ní pokud možnost co nejšetrněji, aby si svou kapacitu udržely co nejdéle... 

   

  Jsou určitá obecná doporučení jako vyhnout se extrémním teplotám, nenechávat zařízení zbytečně v nabíječce, vyhnout se extrémnímu vybití,...

   

  Slyšel jsem i názor, že baterii velmi škodí pokud se při nabíjení používá. Tedy typická situace například použití jako navigace v autě... Je tento názor něčím opodstatněn?

   

  Případně napadají vás další doporučení, jak dosáhnout co největší kapacity baterie po co nejdelší dobu?
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20180516/b09dfd33/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list