OT Hlinikovy blocek

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pondělí Květen 14 23:05:46 CEST 2018

> Až budou řidiči aut dostatečně ohleduplní, třeba se i cyklisté začnou
> zajímat o nesvícení nad úroveň silnice. Obecně asi není problém
> natisknout nějakou černou mřížku a tohle korigovat. Už jsem o tom taky
> párkrát přemýšlel. Ale vždycky jen v parku. Po příjezdu na silnici se
> myšlenky přesunou na 1. "jak ty debily za volantama donutit, aby přepli
> na potkávačky", nebo 2. "jak to dělat, abych něco viděl, i když proti mě
> svítěj dálkovejma"
>
> Zatím se osvědčilo relativně účinné řešení 2: Přepnout výkon světla na
> max a vzít si sluneční brýle:-)

Nezlobte se na mě, ale připomíná mi to toto:
"Všichni tu choděj s kalašnikovama, ani hlaveň neskloní, když někoho
potkaj. Tak si pořídím pistoli a budu jim mířit všem hajzlům do
obličeje. Až budou dostatečně ohleduplní, přestanu na ně mířit."

No já jako nevím, ale to není úplně bezpečný přístup. Cyklista je oproti
autu vždy slabší prvek a za této situace dělat ramena není bezpečné.

Z pohledu řidiče: Na prvním místě hájím sebe a svoji rodinu, takže když
si oslněn budu moci vybrat, jestli napálit toho blba s reflektorem nebo
spadnout ze srázu, máte smůlu.

Z pohledu správce komunikace: Právě v těchto dnech asfaltujeme
dvoukilometrovou místní komunikaci, která byla 20 let rozbitá na prach.
Děti se těší, jak tam budou jezdit na kole a na bruslích, maminky budou
mít konečně místo pro klidné procházky. Jenže všichni máme obavy z těch
debilů, kteří si tam budou leštit ega. A to jak mladíky v "natuněných
golfech", tak cyklisty, kteří "když mohou, tak musí". Ti v těch golfech
jsou těžší, efektivně nebezpečnější, ale dokážou a umí brzdit. Významná
část cyklistů jezdí jako prasata a metr vedle dvouletého děcka to
prosviští klidně čtyřicítkou. Fyzika je neúprosná.

Standa