OT Hlinikovy blocek

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Květen 14 19:36:35 CEST 2018


Musíte konat tak, abyste nezvětšovali všeobecnou míru rizika.

Já jsem najel několik hodně tisíc kilometrů na kole a jezdil jsem se 
závratným výkonem dynama s obyčejnou žárovkou 6V 3W a svítilo to jak 
bludička, bylo vidět tak na 5-10m. Tenkrát taky řidiči jezdili s dálkovýma a 
nenapadlo by mě na ně blikat - kdybych mohl. Prostě jsem cyklista, křehká 
schránka a nemůžu soupeřit s plechem a ani způsobit škodu svým nabubřelým 
chováním. Prostě jsem přibrzdil když jsem neviděl nebo zastavil, když to 
vypadalo veliký, aby mě to nesmetlo.

Asi je to o výchově, někdo je vychovaný jako JÁ malinkatý nadevše a někdo s 
nadhledem k realitě.

----- Původní zpráva ----- 
Od: "Zdeněk" <zdej na atlas.cz>


> Ta směrovost paprsku cyklistického světla se dá částečně korigovat, když 
> si na světlo přiděláte něco jako kšilt, který zacloní paprsky jdoucí 
> nahoru. Pokud je navíc vnitřní strana kšiltu lesklá (třeba z plechovky od 
> nápoje), tak se paprsky odrážejí před kolo, což se na našich tankodromech 
> hodí.
>
> BTW: Těm, co mají na tuto problematiku pouze jednostranný pohled ze strany 
> řidiče, bych doporučil vyzkoušet si i opačný pohled. Ono pokud na kole 
> svítíte "závratným" výkonem 3 W, tak si oči musí zvyknout na tmu, abyste 
> alespoň něco viděli. Pak vás oslní nejen auto s neztlumenýma dálkovýma, 
> ale i obyčejné potkávačky nebo dokonce blinkry, které běžně mají 21 W a 
> nesvítí zrovna jen dolů. A to nemluvím o dobrácích, co trvale svítí 
> předníma mlhovkama, protože tak lépe vidí...
>
> Také jsem dříve chodil na D-fens, ale postupně mi to připadalo, že si tam 
> autoři článků jen léčí své komplexy. Arogance a agresivity je mezi lidmi 
> dost, tak není nutné chodit si tam pro další nápady...
>
> Z.
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel 
> Hudecek
> Sent: Monday, May 14, 2018 12:47 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: OT Hlinikovy blocek
>
> Až budou řidiči aut dostatečně ohleduplní, třeba se i cyklisté začnou 
> zajímat o nesvícení nad úroveň silnice. Obecně asi není problém natisknout 
> nějakou černou mřížku a tohle korigovat. Už jsem o tom taky párkrát 
> přemýšlel. Ale vždycky jen v parku. Po příjezdu na silnici se myšlenky 
> přesunou na 1. "jak ty debily za volantama donutit, aby přepli na 
> potkávačky", nebo 2. "jak to dělat, abych něco viděl, i když proti mě 
> svítěj dálkovejma"
>
> Zatím se osvědčilo relativně účinné řešení 2: Přepnout výkon světla na max 
> a vzít si sluneční brýle:-)
>
> Tzn. z mé strany je to tak, že kdyby na mě nesvítili dálkovejma, svítil 
> bych na ně ani ne 1 W
>
> D-fens bývaly dobré stránky, ale postupně se to zvrtlo do podoby semeniště 
> antiradaristů (místo aby řešili, jak donutit úředníky ke zrušení omezení 
> rychlosti, kde být nemá, řeší jak obejít/zničit radar, co to nesmyslné 
> omezení vynucuje) a anticyklistů (takový protipól cykloteroristů z 
> auto-mat). Třeba se to zas zlepšilo, ale už jsem tam dlouho nebyl.
>



Další informace o konferenci Hw-list