lednickovy kompresor

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Květen 10 16:04:36 CEST 2018

Nevím jak to mají ledničkové kompresory dnes, ale původní tazatel se ptal na
starý Calex a ten je pístový.

A stříkačku netřeba, stačí nechat nasát.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Petr Labaj
Olej pro šroubové kompresory (tedy i ledničkový) by měl mít viskózní
třídu VG-46.
Takže ideálně třeba Paramo VDL46, nebo případně i levnější hydraulický
Paramo HM46.
Ledničkový má cca 2-3 dl oleje. Leje se dovnitř nasávací trubkou např.
injekční stříkačkou.
Při silnějším využití to chce občas dolít.

Ledničák chce rozhodně vzdušník, např. starý hasičák, vzdušník z
náklaďáku nebo
jinou tlakovou nádobu. Já jsem používal (ale u většího kompresoru)
starou nádrž
na LPG z auta (mají papírově omezenou životnost, takže se docela dají
sehnat).
Vzdušník při rozumné konstrukci přívodních/odvodních trubek slušně zafunguje
i jako odlučovač oleje a vody (takže myslet na možnost vypuštění).

Pozor, ledničák dá sice houby průtok, ale dá velmi slušný tlak (hravě
přes 10bar).
Takže určitě nějaký tlakový spínač (ideálně s odlehčením) a raději i
přetlakový ventil.

PL