OT: lednickovy kompresor

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Květen 10 15:57:24 CEST 2018


Olej pro šroubové kompresory (tedy i ledničkový) by měl mít viskózní 
třídu VG-46.
Takže ideálně třeba Paramo VDL46, nebo případně i levnější hydraulický 
Paramo HM46.
Ledničkový má cca 2-3 dl oleje. Leje se dovnitř nasávací trubkou např. 
injekční stříkačkou.
Při silnějším využití to chce občas dolít.

Ledničák chce rozhodně vzdušník, např. starý hasičák, vzdušník z 
náklaďáku nebo
jinou tlakovou nádobu. Já jsem používal (ale u většího kompresoru) 
starou nádrž
na LPG z auta (mají papírově omezenou životnost, takže se docela dají 
sehnat).
Vzdušník při rozumné konstrukci přívodních/odvodních trubek slušně zafunguje
i jako odlučovač oleje a vody (takže myslet na možnost vypuštění).

Pozor, ledničák dá sice houby průtok, ale dá velmi slušný tlak (hravě 
přes 10bar).
Takže určitě nějaký tlakový spínač (ideálně s odlehčením) a raději i 
přetlakový ventil.

PL

***********************

Dne 9.5.2018 v 23:40 Vláďa Anděl napsal(a):
>
> Mám kompresor z 32 let staré calexky. Píšou na něm, že je tam nějaká 
> olejová náplň. Vím, že se olej rozpouští v chladivu a pak s ním obíhá. 
> Jenže tenhle kompresor už bude foukat jen vzduch. Má cenu se zabývat 
> nějakým úbytkem oleje? Nebo olej měnit? A když jo, tak za jaký? Táta 
> používal starý ledničkový kompresor mnoho let na všechno možné včetně 
> foukání kol u auta a nikdy se olejem nezabýval.
>
> Anděl
>
>



Další informace o konferenci Hw-list