OT: lednickovy kompresor
Petr Labaj
labaj na volny.cz
Čtvrtek Květen 10 15:57:24 CEST 2018
Olej pro šroubové kompresory (tedy i ledničkový) by měl mít viskózní
třídu VG-46.
Takže ideálně třeba Paramo VDL46, nebo případně i levnější hydraulický
Paramo HM46.
Ledničkový má cca 2-3 dl oleje. Leje se dovnitř nasávací trubkou např.
injekční stříkačkou.
Při silnějším využití to chce občas dolít.
Ledničák chce rozhodně vzdušník, např. starý hasičák, vzdušník z
náklaďáku nebo
jinou tlakovou nádobu. Já jsem používal (ale u většího kompresoru)
starou nádrž
na LPG z auta (mají papírově omezenou životnost, takže se docela dají
sehnat).
Vzdušník při rozumné konstrukci přívodních/odvodních trubek slušně zafunguje
i jako odlučovač oleje a vody (takže myslet na možnost vypuštění).
Pozor, ledničák dá sice houby průtok, ale dá velmi slušný tlak (hravě
přes 10bar).
Takže určitě nějaký tlakový spínač (ideálně s odlehčením) a raději i
přetlakový ventil.
PL
***********************
Dne 9.5.2018 v 23:40 Vláďa Anděl napsal(a):
>
> Mám kompresor z 32 let staré calexky. Píšou na něm, že je tam nějaká
> olejová náplň. Vím, že se olej rozpouští v chladivu a pak s ním obíhá.
> Jenže tenhle kompresor už bude foukat jen vzduch. Má cenu se zabývat
> nějakým úbytkem oleje? Nebo olej měnit? A když jo, tak za jaký? Táta
> používal starý ledničkový kompresor mnoho let na všechno možné včetně
> foukání kol u auta a nikdy se olejem nezabýval.
>
> Anděl
>
>
Další informace o konferenci Hw-list