Re: sběrnice se sdíleným médiem

Lubor Otta butan na centrum.cz
Pátek Květen 4 20:32:40 CEST 2018

Protože mechanizmus řazení jednotek do ringu podle osek mi pro vás
přijde vhodný naznačím jak to funguje.  Při výrobě musí každá jednotka
dostat unikátní ID.
  Po iniciační fázi kdy se jednotky "očuchají" a kdy kolize nejde
vyloučit, začnou jednotky vysílat s pevně daným časovým rozestupem, se
stále rostoucím ID, a znovu od začátku. V tomto stavu jsou kolize
vyloučeny, každá jednotka má jasně vymezený prostor k potvrzení své
existence a i k odeslání případné další informace. Pokud některá
jednotka zmizí, nebo jiná přibude, všechny zůžastněné jednotky to
poznají, a přejdou do fáze identifikace, a z něj znovu do sekvenčního
vysílání v řadě podle rostoucího ID. Předávání tokenu je tak
distribuováno na všechny jednotky, master není potřeba. Norma osek dále
řeší jak celý systém uspat a znovu probudit, to ale asi nebudete potřebovat.
Lubor