Re: Možná ani ne tolik OT: "scannery" na letišti

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Květen 4 20:00:34 CEST 2018

Tipuju to na nějaký nepřímý způsob. Např. takto:

Klasická detekce přítomnosti polovodičů pro odposlechy je, že se vysílá
nějaká frekvence a detekují její harmonické. Výhoda je, že síla signálu je
dána detekčním vysílačem a může být vždy dostatečná.

Tipuji, že když se bude kontinuálně měřit spektrum, bude se složení
harmonických měnit při přepínání stavů běžícího obvodu.

Naopak nepravděpodobné budou ty mechanické kmity, to by nefungovalo na RC a
ani na krystaly s MHz (MHz zvuk má enormní útlum v měkkých materiálech DPS
počínaje a oblečením v kufru konče).

PH

-----Původní zpráva-----
From: Miroslav Mraz
Já zase viděl ve filmu kosmickou loď pohybující se nadsvětelnou
rychlostí. Ale k věci. Celkem chápu, že je možné zkoumat ve Faradayově
kleci mobil, který vyzařuje řádově jednotky Wattů v decimetrovém pásmu.
Na to nakonec celkem nepotřebujete ani tu klec.
RTC je obvod s milimetrovými rozměry, odběrem v desítkách nanoWattů a
frekvencí kolem 30kHz. Milimetrový obvod desetikilometrovou vlnu
vyzařuje dost obtížně, takže se hodně velká část toho mrňavého výkonu
spálí jako teplo na čipu. A atmosférický šum je v tomto pásmu frekvencí
obrovský - díky bleskům a ionosféře fungující jako vlnovod. Faradayovou
klecí to asi trochu odstínit půjde ale na nulu to nebude.
Ty sondy mají fakt citlivé přístroje, ale jen do doby kdy jim dojde
kapalné helium, pak jsou slepé jako kotě. Páni vědátoři mají spoustu
sofistikovaných triků jak vytahovat data doslova z ničeho, u toho RTC to
bude podobné a fakt by mě zajímalo jak.
Ty mechanické kmity krystalu vypadají jako úplná blbost, takže by na tom
mohlo něco být.