RE: sběrnice se sdíleným médiem

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Čtvrtek Květen 3 14:05:13 CEST 2018

Bez detekce kolize se to cele dost komplikuje. Algoritmu na predbihani napr. ridicich paketu apod je celkem dost, ale vse je to zalozeno na detekci kolize. I kdyz nekdy staci detekovat jen break - ale to pak musí neco tu sbernici ridit. Pro predstavu takle je reseno WiFi - bud je tam APcko a to umi dat break, pokud detekuje kolizi (dve zarizeni na opacnych koncich site se nemusi videt), nebo se v rezimu PtP detekuji kolize a je podminka, ze se všechna zarizeni musi videt. A ohledne ohledavani zarizeni na sbernici se mi docela libi metoda, co je pouzita u 1Wire. Slave mají unikatni adresu a Master si je umi takovou docela elegantni a pritim primitivni metodou vyhledat.
OK, tomu já se nebráním, ale stále jsme u toho samého - pokud použiji RS485, tak se změní jen otázka co si počít s CD, protože kolizi nerozpoznám. Ostatní otázky zůstanou.