Re: sběrnice se sdíleným médiem

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Čtvrtek Květen 3 13:57:11 CEST 2018

Chjo.

Centrální autorita je bezva nápad, který jsem zavrhl už v dávné minulosti.
To by znamenalo, že každé zařízení má nějakou svojí adresu. Takže buď potřebuji na zařízení konfigurační režim, abych dokázal zařízení přidělit "krátkou" adresu a zároveň potřebuji poučeného uživatele, který bude schopen ten konfigurační režim obsluhovat. (nemám ani jedno, mám kolem sebe děti, které si hrají)
Případně mohu přidělovat dlouhé adresy v rámci výrobního procesu. Pak musí centrální autorita ovládat nějaký discovery režim pro vyhledávání všech slave (ano, znám ten který používá 1Wire a je použitelný, ale pro desítky slave celkem pomalý) a navíc potřebuji zajistit ten hot-plug/hot-unplug, takže bude muset to discovery probíhat celkem často.

Řešit kolize na RS485 se mi nezdá jako moc dobré, tam bude hodně záležet, kdo s kým koliduje. Sám kolidující člen více méně nepozná, že ke kolizi došlo, zejména pokud jsou kolidující členové daleko od sebe. Potvrzování každého paketu je v mnoha případech komplikace. Vezměme si takový jednoduchý útvar jako je "jednoduchá kolejová spojka" (odkaz dole). To jsou dvě výhybky, která se ovládají vždy spolu. Proto má jeden ovladač dvě výhybky stejné adresy, které reagují současně na stejný příkaz. Na dotaz na polohu pak dostanu dvě odpovědi, což je v pořádku, pokud jsou stejné. Pokud nejsou, tak je to chybový stav.

Já se opravdu zajímám o to, jak navrhnout sběrnici, která bude fungovat v definované spolehlivosti pokaždé a ne pro jedno konkrétní zapojení.

No nic, jdu si rozmotat kabel kolem baráku.

Kolejové spojky:
http://lences.cz/skola/subory/-%20-%20PREDMETY%20%20(semester%201%20-%2010)%20-%20-/9-semester/-%20CN01%20-%20Zeleznicni%20konstrukce%20I/prednasky/8_Kolejova_krizeni_a_rozvetveni_2.pdf

---------- Původní e-mail ----------

Od: Miroslav Mraz  mrazik na volny.cz

Komu: hw-list na list.hw.cz

Datum: 3. 5. 2018 12:19:48

Předmět: Re: sběrnice se sdíleným médiem

Na RS485 v režimu mutlimaster se obvykle používá předávání oprávnění
(token ring), což je bezkolizní. Zase to komplikuje start sítě příp.
přidání zařízení do systému, nicméně dá se to udržet funkční. Pro nějaké
kolejiště to nestojí za tu práci, použil bych centrální autoritu a
metodu dotazování, to je nejjednodušší a tady asi porucha centrální
řídící jednotky nezpůsobí žádnou velkou tragédii.

Mrazík

  OK, tomu já se nebráním, ale stále jsme u toho samého - pokud použiji RS485, tak se změní jen otázka co si počít s CD, protože kolizi nerozpoznám. Ostatní otázky zůstanou.