OT Smetana

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Březen 25 18:04:18 CEST 2018

 25.3.2018, 17:53:19

Ta cisla, znamenaji obsah tuku ve smetane.
Z kucharskeho hlediska, aby se dala smetana vyslehat ve slehacku, musi
mit nejmene 30% tuku, cim vice, tim snaze se sleha a slehacka je tuzsi
a dele tento stav udrzi.
Na vareni, tedy predevsim do omacek, potrebujete smetanu se 20-25%
tuku ( v bezne obchodni siti, prakticky nedostupna), mene tucna se
casto zdrcene.
12% je pouzitelna do kafe, do vajecne omelety, do testa, popr. na
vyrobu nekterych sladkych kremu.
No a pak je tu tzv. smetana na vareni, coz je 12% s pridavkem
modifikovaneho skrobu, aby se v te omacce nezdrcla (a dle meho
soukromeho nazoru, by vyroba teto zrudnosti mela byt hrdelnim
zlocinem).

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz