OT Smetana

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Březen 24 15:59:17 CET 2018

Dobrý den všem,

nic se tu neděje, tak zkusím menší OT:

smetany se prodávají v různých koncentracích, běžně od 12 do 45 %. Asi
nepřekvapí, že 12 je nejřidší a 45 má nejvyšší viskozitu.

Jenže mezi tím to není tak jednoduché: 15 je hustá skoro stejně jako 45 a
naopak 31 je skoro stejně řídká, jako 12. Ty řídké mívají v názvech něco o
vaření, husté jsou na šlehání. Ve složení jsem rozdíl nenašel, tak nevím.

Na čem dalším tedy závisí viskozita různých smetan?

Poznámka: Tento dotaz vznikl tak, že jsem objevil pochoutky vzniklé
rozmixováním různých dobrot se smetanou. Např. dnes jsem měl Snickers,
Tribit a nějakou celozrnnou oplatku, co měl číňan ve slevě a 31 % smetanu.

Technická poznámka: Pokud mixér netěsní, je dobré provést napřed drcení
nasucho a teprve potom přidat smetanu, jinak se dá zasvinit celá kuchyň:-)

Díky,
PH