Zemnění lab. zdroje

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pátek Březen 23 13:14:41 CET 2018

Zdravím, když se ve vedlejším vlákně probírá zemnění, tak si dovolím dotaz.

Mám doma dělaný laboratorní zdroj, kde síťová část je tvořena spínaným
zdrojem 24V 60W Meanwell s dvojitou izolací (dva čtverečky v sobě).
Přívod je flexošňůra dvě žíly.

Za zdrojem jsou moduly zdroje s displejem (koupeno jako modul z Aliho).

Mikropájka (hroty T12, probírali se nedávno) má ručku, resp kovová část
hrotu připojenou na GND a přes třívodičový kabel (běžný napájecí PC
kabel) spojena s nulákem v 230V zásuvce. (nový 3 vodičový rozvod).  Když
do té samé zásuvky zapojím uvedený lab. zdroj, tak mezi hrotem pájky a
zemí zdroje je 85V AC 50Hz. Proud nakrátko je cca 117uA.

Pokusem s jiným zdrojem (adaptérem) jsem přišel na to, že to dělá
pravděpodobně ten meanwell. A protože mám podezření, že mi to poslalo
dopryč několik polovodičů, tak jsem nucen to nějak vyřešit.

Zatím jsem to udělal tak, že zdroj má třívodičový přívod a nulák je přes
kondenzátor 0,47uF X2 spojen s GND výstupních svorek. Napětí kleslo na
cca 3V AC a proudem nekde kolem 100uA což už je asi stravitelné a
polovodiče to přímo neohrožuje.

Jak je to správně, jak je to u profi zdrojů, ty mají nulák vodivě
spojený s GND? Nebo mám hledat jiný zdroj místo toho meanwella?

Díky

Petr