RE: RS232 kabel metrá? doporučení

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Březen 23 10:48:02 CET 2018

Ja nevravim, ze s rozkmitom napatia problem, ale ze ten riesi tu nedokonalu
zem. Samozrejme, zem musi byt prepojena kvalitne, kazdy signalovy vodic ma
mat svoj zemny vodic plus ma byt jeden spolocny ako plast. Konstrukcia
DSub je taka, ze plast sa dotkne ako prvy, takze to riesi problem
rozdielov pri pripajani.

Teda ak je ta zem na plasti konektora vobec je, je spojena so signalovou
zemou, a ak je v kabli vobec pritomny prepoj medzi tymi plastami -
bohuzial, castokrat jedna ci viacere z tychto podmienok nie su splnene, a
to je (bol) dovod odchadzania tych portov. To, ze trebars v D25 spojke bol
len jeden drotik ako prepoj zeme, bolo tiez pomerne bezne. Pochopitelne,
ak po takomto kabli tecu prudy z prerazajuceho kavovaru, tak potom nie je
co riesit - ale to presne rovnako potom nefungovala ani ta tlaciaren, ze.

Mimochodom, RS422/RS485 je na tom uplne rovnako s poziadavkou prepojenia
zemi, common mode odolnost je tiez len v jednotkach voltov a diferencialna
signalizacia ani galvanicke oddelenie sice vo vselicom mozu pomoct, ale
nie su samospasujuce. A niekedy je lepsie problemy riesit nez zakryvat.

wek