OT: Re: klimatizace

David Obdrzalek David.Obdrzalek na mff.cuni.cz
Středa Březen 21 14:52:43 CET 2018


Jo, kdyby tak ve hre byla pouze idealni ekologie... 
Ale ona je ve hre huraekologie, prerozdelovani, podpora konzumu, ochranarstvi,  
snazsi vybirani penez od jednotlivych lidi nez reseni velkych veci a navic politika, 
tunelovani, zneuzivani, hrabani, dotacni podvody atd. to vse pod vlajkou 
udrzitelneho zivota a obnovitelnych zdroju. Kdybych mel na vyber za stejnych 
podminek, ja osobne bych si vybral neco ekologictejsiho. Podminky vsak nejsou stejne 
a navic vyber ani nemusi existovat nebo je natolik nevyhodny, ze je nesmyslny (menit 
auto za nove kvuli par let stare klimatizaci dnes povazovane za neekologickou?).

Az mi budou opet kontrolovt klimatizaci v aute, tak zrejme zaplatim vice a uprimne 
nemyslim, ze by me nekdo presvedcil, ze jsem se tim zachoval ekologicky.

D.O.

PS Diesel ani strelnou zbran nemam a presto se mi hrube nelibi jejich zakaz stejne 
jako veskera opatreni, ktera normalni lidi jen prudi zatimco hajzla nezastavi a 
narizeni, ktera jsou cinena "pro moje dobro" misto aby se pouzival selsky rozum.

On 21 Mar 2018 at 14:04, Jindroush wrote:
> Ja bych se zastavil u toho, zda je ekologicnost vedlejsi nebo neni. 
> Podle me nikoli. A ruznych eko-narizeni bylo za poslednich X let prece 
> mnoho - nemuzete pouzivat DDT, PCB, oloveny trubky na vodu apod. Z 
> tohoto duvodu je preci v poradku pouziti takovychto spinavosti omezovat.
> 
> A protoze se pravdepodobne ani na tomto neshodneme (coz opravdu 
> nechapu), nemuzeme se pak dal shodnout ani na tech anti-eu naladach 
> apod. Dokud to proste bude brane jako 'nikym nechtene zbytecne vymysly 
> panu z bruselu, ktere nemuzeme ovlivnit', pak neni divu, ze slysim ony 
> bajky.
> 
> PS: Mam diesel s EURO 6.
> PPS: Soused topi morenym/lakovanym drevem v samodomo svarovanym kotli. 
> To by asi i ty petky s pilinama byly vic eko.
> 
> J.
> 
> On 21.3.2018 13:49, Pavel Kutina wrote:
> > Když si v dobré víře koupím vozidlo, homologované a schválené pro 
> > silniční provoz (samozřejmě s tím, že plní emisní limity), asi tak úplně
> > nečekám, že ho nebudu moci používat jen proto, že se někdo blbě vyspal a
> > jeho používání mi obratem ruky zakáže.
> > 
> > Jestli to je nebo není ekologické je zcela vedlejší - naprosto není 
> > myslitelné, aby mi jeden den "stát" řekl, jasně, tohle je ok, tady máš 
> > štempl a jeď - a druhý den mě nenechal ani vycouvat z garáže. Viděl bych to
> > na zmařenou investici s následnou žalobou na stát či město - a že těch
> > žalob bude dost, o to jsem celkem přesvědčený.
> > 
> > O tom, jestli diesel "špiní víc" se můžeme bavit dlouze, barvitě - a 
> > zbytečně, to v tuhle chvíli naprosto nehraje roli, špiní stále stejně od
> > okamžiku jeho výroby a homologace. Tohle je ryze typické euro-, bio- a eko-
> > chucpe, bez potřeby bajek a dotovaných euronálad.
> > 
> > Pavel Kutina
> > 
> > P.S.: Jo a mám diesel s EURO 3.
> > 
> > 
> > Dne 21.3.2018 v 13:24 Jindroush napsal(a):
> >> Ano, je to uplne stejne, jako potencialni zakaz vjezdu pro diesely do 
> >> mest (pod Euro 6). Pokuta za znecistovani.
> >>
> >> Myslim, ze principialne na tom neni nic spatne - spinis vic (tady asi 
> >> muzeme diskutovat nad ruznymi technikaliemi, ale neni to asi 
> >> podstatne), tak jsi pokutovan.
> >> Podle me je daleko horsi ten socialni rozmer, kde mene moviti a tim se 
> >> zastaralejsi technikou, maji najednou platit vic a prakticky s tim 
> >> nemuzou nic delat. A z toho pak vznikaji ty hloupe anti-eu nalady a 
> >> bajky o dobroserech apod.
> >>
> >> J.
> >>
> >> On 21.3.2018 11:58, Petr Simek wrote:
> >>> On Wed, 21 Mar 2018, Jindroush wrote:
> >>>
> >>>> Proc je spatne, kdyz se skodliva latka (R134a) pomoci danove pobidky 
> >>>> nahrazuje za mene skodlivou latku?
> >>>
> >>> Lidi co maji auta s klimatizaci s R134a ji tezko vymeni za jinou.
> >>> Ani neovlivni rychlost unikani chladiva. Proste jen za doplneni
> >>> zaplati vic, ale velikost uniku se tim nesnizi.




Další informace o konferenci Hw-list