Re: Funkce diody v tyristorovém zapalování.

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pondělí Březen 19 21:22:56 CET 2018

C spolu se zapalovací cívkou tvoří rezonanční obvod. V okamžiku kdy
sepnete tyristor začíná tlumené kmitání tohoto obvodu. Tyristor je
jistou dobu otevřen takže kmitání nebrání, ale v opačné polaritě nevede,
takže by jednak na něm vylítlo vysoké napětí, ale především by se
blokovalo to kmitání. To je důležité pro délku (časovou) jiskry, protože
by hned zhasla. Takto hoří delší dobu a předá více energie na zapálení
směsi.

Spíše mi není jasná funkce diody D5 - ta právě v opačné polaritě
přemostí cívku a nedovolí nabití kondenzátoru.

Tyristorové zapalování jsem měl postavené na Wartburga a dokud jsem tam
D3 neměl, tak jiskra byla krátká a blbě zapalovala. Po doosazení D3 to
chodilo jak víno.  (Ale bez D5 -o její existenci jsem tehdy neměl tucha,
takže jsem ji ani nezkoušel :-) ). Jen napětí jsem používal asi 800V a
hlavně byly problémy s kondenzátory, nakonec jsem používal plechové
krabice (MP), ale taky postupně snižovali kapacitu.

Petr