MECH: 3D tlac PLA chladenie

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Březen 16 18:04:17 CET 2018

Stejně je zajímavé, že to nedokážou trefit na první dobrou.
V normálním světě myslím pořád platí, že vysoká sériovost dělá dobrou cenu.
Takže vyrábět spoustu různých chipů, které se liší tím, že někde je
nějaká vlastnost,
v dalším zase není ale je tam jiná, některé komunikují nějak, některé
zase jinak ...

Taková Toshiba udělala driver TB6600. Existuje jenom jeden model, resp. jsou
2 provedení, pro SMD a TH. No a tyhle drivery pak najdete ve všech malých
frézkách, routerech a gravírkách, protože je 1 model, umí vše co má umět,
všichni s tím umí dělat a je to levné.
Stejně to bylo s jejich předchozím model TB6560, který se stejně tak
používal
spoustu let předtím. Nový model TB6600 dali na trh až za několik let, až
poté,
co věděli, co trh chce.

To takový Trinamic dává na trh každý týden nový model, lidi už se ani
neorientují
co který model umí (viz i zdejší debaty).  Navíc se vývojářům moc nechce
nějaké
lepší vlastnosti využívat, když model co přijde příští týden to zase
bude mít jinak.

Myslím, že kdyby víc mířili než začnou střílet, tak by stačil 1 model,
ve kterém
by mohli taky mimo jiné nějak rozumně udělat to, co ostatním Pololu driverům
chybí, tj. automatické snižování proudu stojící osy.
Tím pádem by určitě výroba 1 modelu musela vycházet ekonomicky líp, a věřím,
že už by se skoro jiné drivery ani neprodávaly.

PL