Istic pred hodinami

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Březen 14 14:22:33 CET 2018

On Wed, 14 Mar 2018, Zuffa Jan wrote:

> Zdravim,
>
> Bol u nas technik z elektrarni a oznamil, ze musime mat pred elektromerom istic
> a ten musi byt zaplombovany. Pred elektromerom su vsak poistky v skrinke na stlpe.
> Ta nie je zaplombovana a ani to nedava zmysel, kedze poistky su nevratne.
> Technik tvrdi, ze to musime urobit vraj to plati niekedy od roku 1990.
> Instalacia ma tak 50 rokov a doteraz to nikomu nevadilo.

Ja bych jim sdelil ze pripojku mam zkolaudovanou s chalupou a ze na ni
nic menit nebudu na svoje naklady. Jestli to chteji zaplatit oni tak
ze to zvazim.

> Co s tym? Doplnit istic do rozvadzaca (taky co sa da zaplombovat) a zrusit poistky na stlpe?
> Typ istica urci technik.

Ted mate pojistky s chrakteristikou D (a pravdepodobne na vetsi
proud nez jaky mate ve smlouve), pokud dojde k teto zmene tak budete
mit v serii jistic s chrakteristikou B presne na proud ktery mate
ve smlouve. Pokud jste pouzival velke 3f motory nebo spotrebice
s vetsim proudovym razem muze se Vam stat ze budete casteji chodit
natahovat jistic v rozvadeci. Taky kdyz bouchne zarovka, tak to casto
vyleti i v rozvadeci. Ja bych volil cestu financni rezistence..

Mimochodem - nevite nekdo kde sehnat jistic popsany jako 3xB16 s sedivou
packou, ale streva uvnitr typu 3xC20 nebo vic ? Obcas by se hodil.