OT: prevod z youtube do mp3 (reseni)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Březen 11 18:47:01 CET 2018


Lineární normalizace není vhodná pro získání vyrovnané poslechové hladiny, 
nýbrž pro získání maximálního rozsahu DA převodníku (nedoporučuji to dělat, 
pokud vám jde o vysokou kvalitu zvuku, dither to zlepší, ale bude to vždy 
horší než původní samplování), mnohem lepší, byť ne ideální,  je kompresor 
dynamiky.

V hudbě totiž jsou ojedinélé špičky způsobené nikoli hlasitostí, ale souhrou 
fázově-amplitudových maxim i při mnohem nižší hlasitosti. Toto normalizace 
neřeší.

Ještě lepší je provést pásmovou normalizaci, kdy se vykousne "informační" 
pásmo se středem na 600-800Hz podle typu hudby, toto se prohlásí za 
referenční a na něj se normalizuje ale podle RMS, ne špiček na něco 
kolem -12dB + musíte hlídat aby to nemělo nekonečné zesílení žejo (jen 
10-20dB). Součet se zbytkem se prožene soft limiterem, aby nedošlo k 
přebuzení. A pak máte něco jako základ vysílacího procesoru a může to jít do 
tvrdého kompresoru který jsem popsal minule (1:5 je ještě "měkký" kompresor, 
používají se běžně i víc než 1:10)

Dalo by se to udělat zřetězeně v SOXu, ale nepotřebuji až takový efekt 
(nechce se mi s tím babrat), stačí takový kompresor dynamiky.

----- Původní zpráva ----- 
Od: "Milan Kratochvíl" <krata.milan na seznam.cz>


> Pokud se mi liší hlasitosti souborů tak u ffmpeg používám toto
>
>  DBLEVEL=`ffmpeg -i "${INPUTFILE}" -ss "${STARTCAS}" -to "${STOPCAS}" -af 
> "volumedetect" -f null /dev/null 2>&1 | grep max_volume | awk -F': ' 
> '{print $2}' | cut -d' ' -f1`
>  DBLEVEL=`echo "-(${DBLEVEL})" | bc -l`
>
> a v řádku pro vlastní kódování mám přidán parametr -af 
> "volume=${DBLEVEL}dB"
>
> Jedinou nevýhodu to má když to pak hraje víc nahlas než cokoli ostatního



Další informace o konferenci Hw-list