OT: prevod z youtube do mp3 (reseni)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Březen 11 03:25:41 CET 2018

Dobrý den,

chtěl jsem pro nejmladší natlačit na flešku dětské písničky z youtube
(jaroš, smejko, fíha). Jo, českým chybí šťáva, tohle se bratiam ze slovača
povedlo, české klony téhož jsou jak leklá ryba. Stáhnul jsem celé foldery z
youtube freerapidem a chtěl to převést do mp3. Protože hlasitost se různě
liší, chtěl jsem tam dát i kompresor dynamiky. No to jsem si naběhl na
vidle. Ale našel jsem postup vedoucí k výsledku.

Zjistil jsem taky, že programátoři, kteří tvoří zvukové filtry a procesory
jsou úplné neznabožské hovada, naprosto totální zvukoví analfabeti, hluší
vypatlaní kreténi, dementi sledující zkreslení sinusovky aby to měli v HIFI.
Au! Zahoďte příklady v dokumentaci a co najdete na netu, tohle hraje dobře.
Ucho není jenom sinusovka ale taky přechodové děje. No a o ty nám při
kompresi jde především, že. Takže nás až tak nezajímá zkreslení při
přechodovém ději, protože to člověk stejně neslyší.

for i in *.mp4; do ffmpeg -i "$i" -vn -filter
"compand=.001|.001:.08|.08:-90/-70|-25/-5|-1/-1:7:0:-20:0"  -q:a 0 -map a
"$cil/$(basename "${i/.mp4}").mp3"; done;

Slovní popis toho, z čeho dostanou osýpky všichni HIFI matematici, ale u
zvukařů to projde

1ms náběh signálu (attack), to je bude hodně bolet ty desítky procent
zkreslení
80ms release, z toho se jim zamotá už i hlava.
No a dál už to vesměs mají jakž-takž, takže to bude "v normě"
-90/-70 = zesílení 20dB (šumovou bránu jsem ještě neřešil, uvidím jak to
bude zítra hrát z bedny - mám v kombu MP3 přehrávač, děti to milují)
-25/-5 určení místa komprese
-1/-1 sem se dostanem z předchozího bodu (komprese 20dB/4dB), ta -1 je tam
rezerva pro překmity, to tam taky věčně ignorujou a pak se diví že to
nehraje dobře.
a na tom zbytku až tak nezáleží

jo a je to příkazový řádek v linuxu, nevím jak to řešit ve woknech, ale to
si už překucháte.

Zvuku zdar! JL.