OT: psychotronika

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Březen 6 12:44:15 CET 2018

V textu

> Kdyby ovšem nějaké byly, tak jsou tyto základní možnosti:
> - Kvantová provázanost: Základní problém je, že kapalné prostředí těla
> je k takovým věcem vyloženě nevhodné. Ale kdo ví, třeba uvnitř nějaké
> makromolekuly, ... Druhý problém je, že tu provázanost je nutné nějak
> vytvořit a zatím není znám žádný bezkontaktní způsob. Třetí, že se takto
> nejspíš stejně nedají přenášet informace, max. zabezpečit.

Proces myšlení probíhá jak se zdá na kvantové úrovni. Výzkum v této
oblasti se teprve začíná trochu rozbíhat. Jenže když se lékař začne
plést do fyziky skončí to patrně špatně - jako příklad může posloužit
akademik Jaromír Hrbek (mimochodem další z podivínů na postu ministra
školství), který vytvořil vlastní teorii gravitace za kterou byl dokonce
(pochopitelně neúspěšně) navržen na Nobelovu cenu. Ale zabývají se tím
spíš matematici jako např. Roger Penrose, takže snad něco vybádají.

> [...]
> podstatě se neví téměř nic. Jen se už velkou část původně navrhovaných
> možností podařilo vyloučit. Tady určitě místo pro záhadné jevy je:-) Ale
> zatím to vypadá, že tyto věci s normální hmotou interagují jen
> gravitačně a pokud i nějak jinak, tak jedině natolik extrémně málo, že
> by to třeba ovlivnilo 1 částici v 1 člověku ze všech lidí za 1000 let:-)
> Ale kdo ví, třeba se za 10 let zjistí, že to sice dostatečně neovlivňuje
> jádra, aby došlo k jaderným procesům, ale má to nějaký subtilní vliv na
> elektronové konfigurace a tím to ve speciálních molekulách může vyvolat

Temná hmota a energie jsou v současnosti populární, protože se o tom dá
zajímavě psát. Ale začínají se objevovat pochybovači, kteří ukazují, že
se možná bez těchto exotických ingrediencí obejdeme. U nás to jsou prof.
Pavel Kroupa a především prof. Michal Křížek. Jeho přednášky na YT
doporučuji, jsou ukázkou jakými křivolakými uličkami dnešní věda kráčí.

> - Méně exotické je třeba něco na způsob působení magnetického
> vektorového potenciálu na částice (viz Aharonov-Bohm). Někde lze na toto
> téma najít diplomku, kde zkoumali, zda ten potenciál dokáže ovlivnit
> růst bakterií – velmi zajímavé počtení, zejména o tom, jaké mohou nastat
> potíže s vyloučením jiných jevů a jak správně analyzovat data. Vřele
> doporučuji.

S tím se dá asi hodně vyblbnout, souvisí to s prvním bodem - pokud jsou
procesy v živých organismech určovány kvantovými jevy, pak se určitě AB
jev může uplatnit. Jen si nějak nedovedu představit praktické důsledky.
Ale rozhodně si dovedu představit šarlatána, který na tomto základě
odůvodní "vědecky" třeba princip činnosti přístroje na měření aury. A
hodně těžko mu budete dokazovat, že je to pitomost.

> Ještě jsem něco chtěl napsat, ale koukám, že už píšu nějak moc dlouho...
> PH

Mrazík