OT: psychotronika

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Březen 6 11:23:52 CET 2018

Co se týče různých obskurních zdravotních měřících přístrojů, tak něco funguje, něco (většina) je čistě jen efekt.

Spousta nemocí má různé projevy, včetně změn povrchových, např. barvy, impedance těla (měřené za nějak standardizovaných podmínek), změn tepelných map povrchu těla, pH na kůži, ...
Tzn. určitě může existovat měřák, který cosi změří a dostatečně zkušený operátor z toho může leccos vyčíst o zdraví pacienta.

Pak jsou různé jevy, které mohou vypadat až mysticky, ale ve skutečnosti nejsou, např.:
- Reichenbachovo světlo: To sice většina lidí nevidí, ale lze ho měřit fotonásobičem a při troše snahy i vyfotit, tzn. je to reálné, obyčejné světlo, které ve vzduchu normálně vzniká v souvislosti s běžnými (de)ionizačními procesy.
- Nebo psi, kteří onemocní podobně jako majitel: Tam se pravděpodobně jedná o chemický přenos nějakých imunologických markerů.
- Proutkaři: Virgule je poměrně dobrý zesilovač drobných změn svalového napětí. Jedna z věcí, které pak mají vliv jsou i změny magnetického pole. A podpovrchové struktury hornin na něj mají samozřejmě vliv, takže proutkař takové věci detekuje, k tomu má zkušenosti a vidí, co kde roste a pod. Dohromady asi pak není problém odhadnout, zda v daném místě voda bude. Když se na toto téma dělaly nějaké pokusy, tak proutkaři prokazatelně reagovali jen na věci ovlivňující magnetické pole.
- Chyba při probuzení, kdy se “nevypne” spánková paralýza: To jsou typické “únosy mimozemšťany”. Párkrát jsem to zažil (tedy bez ufonů) a je to opravdu velmi mysteriózní zážitek:-)

Dále psychologicko-zkušenostní faktory:
- Např. známý hoax o zalévání kytek vodou převařenou v mikrovlnce funguje tak, že když to různé dámy zkouší, tak samozřejmě neudělají pole 10x10 květináčů, ale jen dva. A rostliny samozřejmě nerostou úplně stejně, takže část paniček vidí, že vliv není, část vidí, že “mikrovlnná” kytka roste lépe a část, že hůře. A ta třetí část pak získá (a dále šíří) přesvědčení, že mikrovlnka je zlo.
- Lidé mají občas divné pocity, to se stává. Ale občas někdo může vylosovat svůj divný pocit na dobu, kdy zemřel příbuzný na druhém konci světa.
- Sem taky můžou patřit ti psi, navíc nemoc může souviset se škodlivým faktorem, který působil na oba a tím se pravděpodobnost takové koincidence zvyšuje.
- Seriál “Věřte/nevěřte”: Nevěřte = víme, že jsme si to vymysleli / věřte = někde jsme to četli/slyšeli, mohl si to vymyslet někdo jiný:-)

Stejně ovšem nelze 100% vyloučit, že nějaké paranormální jevy existují. I já jsem nějaké zažil, např. jsem kdysi experimentoval s hypnózou – pak jsem ale měl ty epizody se spánkovou paralýzou:-) Ale ani to nelze zaručit, možná všechny mají nějakou normální podstatu. V každém případě to hodně komplikuje velký počet podvodníků a ještě větší počet lidí, co jen mají tzv. bájivou lhavost a zrovna tyhle jevy je náhodou zajímají (stejný problém je i s kulovými blesky – ty velmi pravděpodobně existují, ale je skoro jisté, že většina příběhů o nich je vymyšlená).

Ale vzhledem k tomu, kolik milionů USD nabízí Randiho nadace tomu, kdo předvede cokoli paranormálního (a stále nic), je taky dost pravděpodobné, že žádné nejsou. Nebo konspirační verze, že každého kdo předvede, nenápadně odvede CIA:-) Nebo antikonspirační, že ti co mají co předvést, se té konspirační verze bojí:-)

Kdyby ovšem nějaké byly, tak jsou tyto základní možnosti:
- Kvantová provázanost: Základní problém je, že kapalné prostředí těla je k takovým věcem vyloženě nevhodné. Ale kdo ví, třeba uvnitř nějaké makromolekuly, ... Druhý problém je, že tu provázanost je nutné nějak vytvořit a zatím není znám žádný bezkontaktní způsob. Třetí, že se takto nejspíš stejně nedají přenášet informace, max. zabezpečit.
- Temná hmota / temná energie: Ví se, že takové věci jsou, ale o podstatě se neví téměř nic. Jen se už velkou část původně navrhovaných možností podařilo vyloučit. Tady určitě místo pro záhadné jevy je:-) Ale zatím to vypadá, že tyto věci s normální hmotou interagují jen gravitačně a pokud i nějak jinak, tak jedině natolik extrémně málo, že by to třeba ovlivnilo 1 částici v 1 člověku ze všech lidí za 1000 let:-) Ale kdo ví, třeba se za 10 let zjistí, že to sice dostatečně neovlivňuje jádra, aby došlo k jaderným procesům, ale má to nějaký subtilní vliv na elektronové konfigurace a tím to ve speciálních molekulách může vyvolat změny.
- Méně exotické je třeba něco na způsob působení magnetického vektorového potenciálu na částice (viz Aharonov-Bohm). Někde lze na toto téma najít diplomku, kde zkoumali, zda ten potenciál dokáže ovlivnit růst bakterií – velmi zajímavé počtení, zejména o tom, jaké mohou nastat potíže s vyloučením jiných jevů a jak správně analyzovat data. Vřele doporučuji.

Ještě jsem něco chtěl napsat, ale koukám, že už píšu nějak moc dlouho...

PH

From: Vláďa Anděl
Mám dotaz - asi na Balua, když je v tom Cernu? Existuje energie, kterou náš mozek dokáže vnímat i vysílat a pomocí ní funguje třeba léčitelatví, hledání vody virgulí a některé další věci. Nemíním zde rozebírat jestli ta energie skutečně existuje, s léčitelem co léčil teplem vysílaným z ruky, jsem se opakovaně setkal. Mluvil jsem i s člověkem, který mě vůbec neznal, chvíli se na mě soustředil a řekl mi že vloni mi zemřela žena a pár dalších věcí z mé minulosti, které nemohl znát.

Předpokládám, že moderní fyzika tuto energii stále neumí detekovat, ani uměle vytvořit. Údajně se ta energie dá přenášet na libovolnou vzdálenost. Svého času prof. Kahuda tvrdil, že přenos těchto informací způsobují mentiony. Ve skriptech o psychoenergetice, která napsal, tvrdil, že přenos těchto informací způsobují mentiony. Mají to být částice patřící mezi tachiony. Většinu použité literatury tam měl z 19. století. Všichni se mu tehdy smáli, ale tu energii stejně nikdo nevysvětlil.

Nebo už nějaké vysvětlení existuje?

Proč se ptám - exisovaly různé karma kamery a teď léčitelé používají nějaký Sensitiv imago 530, který z biorezonancí prý zjistí kde co.

http://www.navratzdravi.cz/sluzby/mereni-parazitalni-zateze/

Přece aby taková věc mohla fungovat, byla by k tomu potřeba detekce právě této energie. Jedna zdravotní sestra mi řekla, že pokud by to opravdu fungovalo, bylo by to na Nobelovu cenu... Taky si myslím, že je to nesmysl, jen jsem si to chtěl ověřit. Když v Cernu nacházejí stále nové částice, třeba došli až k tomuto?