Re: MECH: napuštění pracovní desky ponku

gatilo gatilo na centrum.cz
Neděle Březen 4 12:06:50 CET 2018

 4.3.2018, 11:44:38

Napousteni horkou fermezi, je klasika technika. Idealnich vysledku,
lze dosahnou na cervencovem polednim slunci. Samotna fermez, je pri
pokojove teplote, pomerne husta, tedy se hure roztira a vsakuje.
Ovsem pozor, nektere dnesni "fermeze", jsou od vyrobce naredeny,
nejcastej lakovym benzim. Tam je zahrivani pred aplikaci spise
kontraproduktivni, smradlave a v krajnim pripade az nebezpecne.
Jinak, fermez je take lneny olej, jen je, narozdil od potravinarskeho
lneneho oleje, ktery je lisovan za studena, lisovana za horka. A je
dale upravovana, aby se urychlilo "vysychani" (presnej polymerace
predevsim vzdusnym kyslikem). Klasicka uprava spociva v pridavku
kobalnatych sikativu, ale to neni pro dnesni dobu dostatecne eko,
takze soudobe vyrobky mohou byt upraveny i jinym zpusobem.
Ten rozdil ve vysychani, mezi klasickou fermezi a potravinarskym
lnenym olejem, je za stejnych podminek asi tak 3 ku 15-30 dnum.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz