Kondenzatory NP0/CG0

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červen 28 19:51:11 CEST 2018

Vacsina polymerov ma vyssie TC, v stovkach ppm, aj ked castokrat nelinearne
a v okoli izbovej teploty nizsie.

Bohuzial, dnes sa pouzivaju vlastne len 3 druhy: polyester (t.j. flasa,
PET, a jeho pribuzny PEN), polypropylen (PP) a - z pohladu TC najlepsi ale
inymi vlastnostami horsi - PPS (Polyphenylene Sulfide). TC je okolo 100ppm.

Kemet ma 22uF PPS kondik, ba dokonca sa da aj kupit
(https://www.mouser.sk/ProductDetail/KEMET/SMR275226K50F13L4TRAY?qs=sGAEpiMZZMv1cc3ydrPrF17gIuUB4mH1iOso3jEzSFI%3d
), ale bohuzial prave k nemu TC nikde neuvadzaju...

Inak aj u tych C0G by som bol opatrny, ta keramika sa da namiesat vselijako
a videl som uz aj cislo 100ppm...

wek

PS. Ako som hladal som narazil na zaujimavu stranku
http://www.iequalscdvdt.com/obscure_caps.html