OT Ako odstranit rozteceny jeleny loj zo skrinky v aute (koberceka)?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Červen 25 19:05:00 CEST 2018

Voda s pracím práškem je OK, ale přidal bych tam hodně Jaru (na objem min.
stejně jako je balení loje) a navíc to musí být min tak horké, aby se ten
lůj zas roztavil. Po důkladném proprání samozřejmě další horká voda s Jarem
(nebo jiným prostředkem na mastné nádobí).  Pak asi ještě jednou a nakonec
do pračky k textilu pranému na dost vysokou teplotu.

Druhá alternativa je vhodné ředidlo, možná taky horké.

Jestli je dost malý, tak všechny kroky elegantně řeší UZ myčka.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Karol Bujaček
Po dlhej dobe som si vsimol zabudnuty jeleni loj v skrinke v aute. Bol
tam od zimy az do leta, kedy kompletne vytiekol a vpil sa do koberceka,
ktory v tej skrinke bol. Je vyberatelny, cca 5 mm hruby z pre mna
neznamych vlakien/textilie/...(?). Ako prve mi napadlo skusit to
prezehlit cez save utierky, co trocha asi pomohlo, lebo sa to do nich
vpilo (mozno sa pri tom akurat tak lepsie vpil do vacsej plochy, to je
teraz uz ale nepodstatne...). Nasledne som to skusil vlozit do lavorika
s pracim prostriedkom. Ked som to ale vytiahol a (snad dokladne)
preplachol vodou, tak som si vsimol, ze po stlaceni z koberceka vychadza
este stale jeleni loj.

Viete mi niekto, prosim, poradit cim by som to mohol skusit vycistit?
Rad by som to skusil, aj ked mam ako zalozne riesenie vyrezanie noveho
koberceka z niecoho ineho podobnej velkosti.