Ako funguje spinany zdroj so spatnou vazbou len z transformatora?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Červen 15 08:55:48 CEST 2018

Dostal som "na opravu" AC adapter s USB vystupom a slovami "nenabija".
Ledabolym meranim som zistil, ze je na nom asi 4.9V naprazdno a asi 4.5V
pri zatazi cca 300mA. On samozrejme pojde rovno do kosa - bol kupeny v
potravinach, takze to nie je ziadne prekvapenie - ale zvedavost je
zvedavost, samozrejme som ho otvoril.

Nie je az tak hnusne spraveny ako som uz videl, ba dokonca su tam vcelku
inspirativne detaily, ako pripojenie vidlice pruznymi plieskami opretymi o
DPS, alebo ze sucastou plastoveho vylisku obalu je prepazka medzi VN a NN
stranou obvodu. Ale z obvodoveho hladiska sa zda, ze je to absolutne
minimum. Predovsetkym som nenasiel medzi VN a NN nic ine nez len trafo.

Trocha som guglil (na "svabe" v SOT-23-6 je 32F09) a zda sa, ze by to mohlo
byt nieco ako
https://datasheet.lcsc.com/szlcsc/On-Bright-Elec-OB2532MP_C25038.pdf -
nepipal som jednotlive suciastky voci vyvodom toho IO, ale pocet suciastok
viacmenej sedi (na NN strane je na USB konektore este za hrst odporov
medzi DP/DM v ulohe identifikacie, a je tam aj podivuhodny odpor 750R
medzi shield a zemou USB konektora... tiez by ma zaujimalo, ze preco).

Ako je vidiet v tom pdf, naozaj nie je ziadna spatna vazba medzi NN a VN
stranou, len pomocne vinutie na trafe. Ja tym spinanym obvodom nerozumiem,
ale viem si vcelku predstavit, ze toto je dovod tej "makkosti". Lenze
nechapem, ako je mozne udrzat vobec tych 5V  naprazdno?

Vie mi prosim niekto fundovany v spinanych zdrojoch to zapojenie a jeho
funkciu vysvetlit?

Dakujem,

wek