OT arduino, was: co s digitrony

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červen 14 23:25:08 CEST 2018

> Jenze lidi chteji jednoducha reseni, kdy bez prace a premysleni dosahnou
> vysledku, ze je nedokonaly, ani nepoznaji...

Ale u mna by dospeli k vysledku rovnako "bez prace a premyslania". A ani by
nebol ten *vysledok* dokonalejsi - stale by to bol zlepenec z nejakych
kniznic na nejakej doske co niekto niekde nejako navrhol.

Dokonalejsi by vsak bol postup; a to by dalo sancu tym, ktori su ochotni
venovat trocha viac prace a trocha viac premyslania.

Aj ked, principialne by nebolo ani to poznat, ze je postup dokonalejsi -
nebolo by ho totiz s cim porovnat. Ako vravim, je to premarnena sanca,
lebo ten "rozpocet" zdrojov bol len na jeden takyto projekt.

> Ma to proste uspech, a
> rozsrilo se to, to se neda poprit.

To je fuk, ja predsa  hovorim o hypotetickej alternative - a ta mohla byt
lepsia a nie je dovod, preco by sa to nerozsirilo rovnako.

> Je dost možné, že dùsledný matematický popis je právì to, co je v dnešní
> dobì v oboru programování potøeba.

Lenze sa nebavime o obore programovania, ale o nastroji pre masy.

Cely zazrak programovania je z 90% v copy-paste. Ukazem, ako sa rozsvecuje
N-ta LEDka, nech je to aj nejaky vyraz s ANDom a ORom a SHIFTom -
priemerny ziak 7 rocnika zakladnej skoly za 10 minut vie rozsvietit
ktorukolvek podla poziadavky (toto mam vyskusane). Alebo urobit hada. Na
to netreba ziadnu nejaku konkretnu syntax, netreba ziadne schovavanie,
ziadne funkcie, nic, len trocha sebavedomia, ochotu experimentovat a
ochotu sa ucit z vlastnych chyb.

A toho ma vacsina mladych ludi dost, a trufam si povedat, ze aj vacsina
tych starsich ludi, ktori najdu odvahu sa do takehoto
blikaco-programovania pustit.

Takze im len treba dat tie zakladne priklady a nezamyslat sa nad tym, ako
im to zjednodusit. Oni su chytri dost.

Pointa je potom prave v tom, ze ak sa chcu pohnut dalej, tak musia najst
ine priklady a dokumentaciu, a ak chcu ist do hlbky a pochopit, tak musia
vidiet suvislosti a znova mat k tomu dokumentaciu. A nic z tohoto v tom
Arduine nie je.

wek