OT arduino, was: co s digitrony

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červen 14 19:45:56 CEST 2018

>V čem došlo k promarnění šance?

V minuti prilezitosti a energie na vygenerovanie nechutneho zlepenca bez
hlavy a paty (IDE s mnohymi ehm nedokonalostami a schovavajuci zbytocne
zlozity proces prekladu, chaoticka "kniznica" uplne zbytocne mixujuca C++,
nepremysleny hardware, idiotske kecy o Wiringu a "moderny" web), namiesto
vizualne urcite menej sexi, ale funkcne lepsieho riesenia, t.j. slusne
napisane homogenne kniznice, vzorove priklady, pripraveny premysleny
system pre preklad a naprogramovanie, a - a to predovsetkym a najma - to
vsetko slusne zdokumentovane.

>Naopak mám pocit, že ho dost dobře naplnilo.  Ať řeším jakýkoliv
>problém, vyskočí na mě nejprve řešení v arduinu -

To by vyskocilo aj kebyze je to spravene dobre, rovnako by sa to rozsirilo.
V tej dobe sa stretla "spolocenska poziadavka" s moznostami.

>tj je to velmi široce
>používaná platforma. Dokonce je portovaná na několik architektur, takže
>si mohu vybrat dle požadovaných periferií a výkonu.

To by sa stalo aj v pripade, kebyze je to spravene dobre; a pravdepodobne
by tych architektur bolo aj viac, pretoze by potencialni implementatori
nemuseli zapasit s tym existujucim chaosom.

>Ano, tím, že je to dostupné a rozšířené, tak existují lepiči, kteří
>posbírají kousky kodu a výsledek je hned hotov. A tihle lepiči buď časem
>vyrostou a naučí se (a přejdou na něco jiného) a nebo to zůstane jejich
>koníčkem a budou lepit pro své potřeby dále.

Ak by to bolo spravene dobre, ta nadsenejcia cast lepicov by sa lahsie
naucila to robit dobre.

>Každá platforma, která se takhle rozšíří se v určitém okamžiku dostane
>do tohohle bodu.

Je mozne, ze len zle urobene veci sa rozsiria (su na to
ekonomicko-psychologicke odovodnenia); stale vsak naivne verim v to, ze
elektronicko-programatorska komunita robi vyber z pravej casti gaussovky.

wek