rezistory MELF

Radek Koutský radek.koutsky na gmail.com
Pátek Červen 8 12:12:59 CEST 2018

Já je vídám již od doby 90.tých let, ale nikdy jsem je nepoužil. Kdesi jsem
se právě dočetl, že "údajně" měly být pro VF aplikace, že mají velkou
stabilitu. Nijak zvlášť jsem po tom nepátral a teď se mi tu seběhlo 7
plošňáků na opravu a těchto rezistorů je tam jak máku, tak mě to zase
pobudilo v tom, abych se dozvěděl něco blíže. Pokud to byla pouze slepá
ulička, pak to asi splnilo účel ;-)

Co se týče čtení barevného kódu, tak je to skutečně mizérie. Zelená je jak
hnědá, žlutá je to samé jak oranžová.no raději vezmu měřák a zjistím si to.
Běžné rezistory vidím bez problému, i když ty barvy také občas hrají svou
notu.

R.