rezistory MELF

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Červen 8 11:31:35 CEST 2018

Tak oproti 0402, 0603 a pod jsou MELF/MINIMELF výkonově malinko jinde, ale dnes by se tam prostě daly 1206 a větší.

Domnívám se, že tyhle válcový pouzdra byly slepá ulička vývoje vzniklá tak, že výrobce běžných rezistorů chtěl v určité době s co nejnižší investicí honem začít dělat SMD.

Výrobce Vámi opravované věci asi měl nějaké takové rezistory na skladě, nebo je koupil se slevou.

Jinak MINIMELF měly jednu optickou zajímavost: Barevný kód s 5 proužky a malé rozměry. Když se mi to špatně četlo, vzal jsem si lupu a zjistil, že je to ještě horší. Protože to byla běžná, barevně nekompenzovaná čočka, udělala mezi těmi proužky další barvy. Nakonec se mi tedy četly lépe bez lupy:-)

PH

From: Radek Koutský
Sent: Friday, June 08, 2018 7:43 AM
To: 'HW-news'
Subject: rezistory MELF

Zdravím,

Uměl by mi někdo vysvětlit výskyt rezistorů v pouzdrech MELF / miniMELF oproti standardním pouzdrům SMD (0402,0603,apod.)

Opravuji teď několik zařízení a výskyt těchto rezistorů je značný. Co mě ale udivuje, je fakt, že jsou zapojeny jako běžné rezistory (např. buzení LED displeje, feed back pro DC měnič apod, omezovací proud pro LEDky, pull-up pro tlačítka, apod.). na desce jsou i běžné SMD rezistory (většinou 0805,0603). Čekal jsem jejich použití v nějakých zvláštních aplikacích. Pravda je, že já osobně s nimi při návrzích v podstatě nepracuji, jen když opravuji něco, tak se s nimi setkávám.

Já když vyrábím něco, kde je např. LED displej, tak nevidím důvod použití těchto rezistorů, používám klasiku 0603, 0805 apod.