[MECH:] Frezovani hliniku

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Neděle Červenec 29 12:55:52 CEST 2018

Všechny ty stroje nejspíš nějak fungovat budou, ale mají jeden
společný problém - malou tuhost. Prakticky to znamená, že třeba drážka
frézovaná najednou skrz 2mm hliníkovou desku nebude rovná, ale
uskákaná do strany, jak se nástroj občas zakousne a mašina ho nedokáže
udržet na místě. Dá se to řešit tím, že se bude frézovat pomalu po
malých vertikálních krocích, ale je to zdlouhavé a ničí to nástroj. U
větších obrobků to je potom úměrně komplikovanější. Ale s většinou
těch problémů se nakonec člověk nějak vypořádá, takže se nedá říct, že
je to úplně nefunkční. Jen to není zrovna stroj do firmy, kde nemůže
člověk strávit půl dne tím, že dělá díru pro display do hliníkového
panýlku. Na druhou stranu se tohle blbě vysvětluje. Ideál je proto si
někde ten stroj půjčit nebo levně koupit a hrát si s ním a poznat o co
vlastně jde.

Aleš Procháska