[MECH:] Frezovani hliniku

Sobota Červenec 28 12:43:14 CEST 2018

Dne 26. července 2018 23:40 Pavel Kutina <hw na prelude.cz> napsal(a):
> Díky, zkusím, jen teď líh nemám, může být IPA?

Já mám poměrně skromné zkušenosti s vrtáním a řezáním závitů do
hliníku - pokud se to dělá nasucho, vrták nebo závitník se tam zalepí
a pak se zlomí. U vrtáků to hrozí hlavně u těch menších, u závitníků u
všech a nejen do hliníku. Na řezání závitů máme v práci nějaký olej
(nevím jaký, rozlejváme si to z nějakého kanystru) a na vrtání
používáme líh.

Podle mě to ten líh (nebo olej) nechladí, ale hlavně maže.

(Nejpitomější je, když něco vrtáte a zůstane tam ten vrták nebo
závitník - a už ho nijak nedostanete ven, takže do toho místa už
neuděláte díru. Někdy ji můžete udělat vedle, ale někdy jste prostě v
prdeli.)

P.K.