[OT] kompresorova autochladnicka

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červenec 25 22:36:20 CEST 2018

Aha, aby nedoslo k nedorozumeniu, tak ten rozdiel oproti tomu co je pisane
na tej wikipedii je najma v pomere absolutnej tepelnej kapacity toho
chladiva voci teplu odovzdaneho do chladeneho materialu plus do tepelnych
strat.

U tych vozov je to tak, ze sa nakladany material ma teplotu rovnaku ako je
teplota skupenskej premeny, a celkove teplo skupenskej premeny chladiva je
viac ako su straty. Inaksie povedane, do mraziarenskeho voza, kde je
chladivo solanka s teplotou mrznutia -20 stupnov (a je vychladena tak, ze
je zamrznuta a vychladena na -20 stupnov) sa nalozi trebars maso zmrazene
na -20 stupnov, a solanky je tolko, ze sa do konca prepravy tepelnymi
stratami nestihne cela roztopit (t.j. strat je menej ako je hmotnost krat
merne teplo skupenskej premeny).

U tych chladniciek v aute je to tak, ze tam date nezamrznute potraviny (co
je vacsinou voda) vychladene trebars na 4 stupne a obvykle mensie mnozstvo
zamrznutej vody vychladenej podla moznosti na -18 stupnov. Na konci
prepravy je v idealnom pripade zamrznuta voda roztopena a ma +10 stupnov
rovnako ako potraviny a drviva vacsina tepla na to chladenie islo nie zo
skupenskej premeny ale z mernej tepelnej kapacity.

wek