RE: programování

Radek Koutský radek.koutsky na gmail.com
Středa Červenec 25 18:30:21 CEST 2018

Děkuji za odpověď.

Kolega v práci mi říkal právě o záludných bufferech, kde se nedostane jako já přímo „na dráty“ sériové linky.

Zkusím tedy Visual Studio a zkusím se tím nějak prokousávat.

Je pravda, že jsem s tím někdy před rokem laboroval a neskamarádil jsem se s tím moc, ale asi mi nic jiného nezbude ;-)

R.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Wednesday, July 25, 2018 6:15 PM
To: HW-news
Subject: Re: programování

Když znáte C, tak na PC programujte taky v C.

V MS Visual Studiu je C, C#, Visual basic a ještě něco. Je legálně zdarma a program pak bude normálně chodit i ve Win10.

Další možnost je placený Borland C Builder, resp. jeho nástupce Embarcadero Rad Studio. A stejný výrobce má i Delphi, tedy moderní Pascal. To Rad Studio bývá občas v akci zdarma. Pak taky Lazarus, ale s tím nemám zkušenosti.

Je fakt, že v tom novém Visual Studiu, je to složitější (než 6.0/98), ale není to zas tak hrozné. Pokud se obejdete bez událostí, tak je to triviální (něco jako putchar/getchar), ale já mám radši události, tak jsem se musel složitostmi .NET prokousat (ve VB). Mimo jiné i s pomocí některých zdejších členů.

Oproti MCU máte z hlediska sériáku prakticky neomezené prostředky, na druhou stranu v cestě jsou buffery, které nemáte jednoduchým způsobem pod kontrolou, takže např. nejde nijak snadno přijít na to, která data přišla “v jednom kuse”. Program může kusy dostat libovolně rozkouskované i pospojované.

PH

From: Radek Koutský <mailto:radek.koutsky na gmail.com>

Měl bych dotaz, zdali má někdo zkušenost s programováním sériové komunikace (RS232) na PC, následně doporučení nějakého obyčejného IDE.

O co mi jde – sám programuji desítky let pouze jednočipy (tedy znám assembler, mirkoPascal a C) a na PC jsem programoval kdysi před 25ti lety v Pascalu - rozhodně vím, že jsem nikdy nic neprogramoval se sériovou linkou. Kolegové v práci dělají C# a to mi přijde už strašně moc složité – nějak se v tom ztrácím.

Chtěl bych si pro domácí bastlení udělat program, který by mi monitoroval co se děje na mé RS485 a vyhodnocoval bych si stavy a nějak graficky zobrazoval co se děje. Následně i ovládal přes nějaké rozhraní.

Uměl by mi někdo doporučit vhodné prostředí? Upřednostnil bych něco na základech Pascalu. A ocenil bych strašně moc i nějaký základní program s prací sériové linky, abych si dokázal udělat představu, jak se k tomu vlastně PC chová.