programování

Radek Koutský radek.koutsky na gmail.com
Středa Červenec 25 17:57:23 CEST 2018

Zdravím,

Měl bych dotaz, zdali má někdo zkušenost s programováním sériové komunikace
(RS232) na PC, následně doporučení nějakého obyčejného IDE.

O co mi jde - sám programuji desítky let pouze jednočipy (tedy znám
assembler, mirkoPascal a C) a na PC jsem programoval kdysi před 25ti lety v
Pascalu - rozhodně vím, že jsem nikdy nic neprogramoval se sériovou linkou.
Kolegové v práci dělají C# a to mi přijde už strašně moc složité - nějak se
v tom ztrácím.

Chtěl bych si pro domácí bastlení udělat program, který by mi monitoroval co
se děje na mé RS485 a vyhodnocoval bych si stavy a nějak graficky zobrazoval
co se děje. Následně i ovládal přes nějaké rozhraní.

Uměl by mi někdo doporučit vhodné prostředí? Upřednostnil bych něco na
základech Pascalu. A ocenil bych strašně moc i nějaký základní program s
prací sériové linky, abych si dokázal udělat představu, jak se k tomu
vlastně PC chová.

R.