[OT] kompresorova autochladnicka

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Středa Červenec 25 00:24:48 CEST 2018

Přidám svoji zkušenost - před pár lety jsme koupili nějakou levnou autochladničku s peltierem - výsledek je, že to pro nás není. V praktickém provozu v autě to žere jako žíravina, nic teplého to nevychladí, maximálně to pomůže udržet něco předem vychlazeného déle studené. Takže za mě na jednodenní výlety OK, ale to bude i polystyrénová bedna s mrazícíma vložkama.
Další věc byla absorbční lednička, co si pořídil kolega. Funguje, dá se pohánět jak elektrikou tak plynem, ale moc chladit to neumí, a je to veliké. Na druhou stranu, když jsme ji napojili na výstup z horkovzdušného topení, tak to i mrazilo. Slušná je ale skoro tak drahá, jako ta kompresorová.
My jsme nakonec pořídili kompresorovou Intel B TB41A a nelituji. Nejdřív jezdila na zadním sedadle mezi dětmi - fungovala pro ně jako stoleček, ale kvůli spaní v autě jsem ji musel pokaždé na noc přenést na sedadlo spolujezdce, což bylo u plné ledničky trošku o záda. Dnes ji mám v kufru v extra "šuplíku". Chladí případně i mrazí - při okolní teplotě okolo 25°C v pohodě udělá teplotu nižší než -10°C. Normálně ji máme nastavenou na něco okolo 4°C a na 75Ah baterku vydrží běžet asi 3 dny u nenastartovaného auta, i když stojíme někde na pláži na slunci, což nám stačí. Za mě doopravdy nic jiného než kompresorová chladnička nemá smysl. Akorát je potřeba si zvolit vhodnou velikost.
U každé chladničky je potřeba místo pro odvedení odpadního tepla. V autě to vypadá takto: https://ok2mtm.rajce.idnes.cz/2015_06_01_Discovery_2_-_nove_supliky_a_spani/#IMG_20170423_091627.jpg

Tomáš OK2MTM

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Aleš Filip
Sent: Saturday, July 21, 2018 10:17 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [OT] kompresorova autochladnicka

Peltier chladničku mám. Nejdříve jsem ji zkoušel doma. 2l lahev vody za noc vychladila z 25"C  na 11 za noc při cca 4,5A odběru. Níž to neslezlo ani za 2 dny.

Když jsme jeli do Chorvatska, tak jsme na dno dali nějaké mražené maso, na to máslo, jogurty, atd. Byla skoro plná. Zapojil jsem ji do zásuvky u zadních sedaček. Po cca 100km 5letá dcera zjistila, že si nemá kam zapnout tablet, tak ledničku vytáhla, a zapojila si tam tablet. Po otevření ledničky v Chorvatsku jsme zjistili, že jídlo je v naprosto stejném stavu, jako když jsme vyjeli. Ani to zmrzlé maso nepovolilo ani trochu. Takže Peltier lednička je dobrá, a nemusí se ani zapínat do zásuvky :-)