RE: Jak na podsvícení LCD displeje 16x2

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Červenec 24 23:04:35 CEST 2018

To nebude nepatrne. Aby Vam to fungovalo podla Vasich predstav, medzi
podsvietenim a zemou musi ostat tych spominanych 1V; a je tam ten
tranzistor (takze nejakych 0.3V aby bol tesne nad saturaciou) a potom ten
odpor, na ktorom chcete mat 0.7V.

wek

----- Original Message ---------------
Zadání znìlo od 4,5 do cca 5,5V.

U té nejnižší možné varianty to bude nepatrnì ovlivòovat podsvícení, ale
nemyslím si, že by to mìlo nìjak vadit, oproti tomu pøi navyšování napìtí
to již bude svítit stejnì.
Navíc osobnì nikdy nepoužívám maximální proud na podsvícení, nebo je to
zbyteèné (žere to pomìrnì dost) a druhak i za nepøíznivých podmínek je LCD
èitelný slušnì - ale je to vìc názoru samozøejmì.

R.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces at list.hw.cz] On Behalf Of Robert
Baranka
Sent: Tuesday, July 24, 2018 10:32 PM
To: hw-list at list.hw.cz
Subject: Re: Jak na podsvícení LCD displeje 16x2

lenže p. Labaj potrebuje stabilizova prúd diódami s Uf 4,2V zo zdroja
4,5V, preto je toto jednoduché zapojenie nepoužite¾né

ja by som použil riešenie p. Buchtu
alebo stabilizova tých 4,5-5,5V napr.
https://www.tme.eu/sk/details/ap2127k-adjtrg1/stabilizatory-napatia-regulovane-ldo/diodes-incorporated/

a potom odpor...
robo

Dòa 24. 7. 2018 o 22:12 Radek Koutský napísal(a):